تابناک تهران - آيا توجه به موضوع جوانان در شوراي شهر تهران اين است؟شايد برخي اعتقاد داشته اند كه خانه شهرياران جوانان كاركرد درست خود را نشان نداده است خوب اگر اين گونه هم باشد – كه نويسنده چنين اعتقادي ندارد – آيا راه حل آن ايجاد تشتت فكري و چالش براي بيش از سي هزار جوان اين شهر است؟
کد خبر: ۱۰۳۶۳۴
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۹ 30 September 2015
همين چند هفته پيش بود كه در پيگيري با اعضاي شوراي شهر به دنبال اين بوديم كه چرا شوراي شهر در برنامه هاي مصوب سال 1394 خود هيچ برنامه روشني براي جوانان پايتخت ندارد.برخي دوستان عضو شورا اعلام مي داشتند كه برنامه هاي اين شورا براي همه شهروندان است و فرقي نمي كند جوان باشد ،سالمند و يا كودك و ما به دنبال خدمات رساني به همه شهروندانيم.

در همان زمان هم گفتيم كه اين نگاه، نگاه درستي به مقوله جوانان پايتخت نيست و ضرورت دارد تا براي اين قشر عظيم پايتخت كه نه فقط خود تهراني ها كه جوانان نخبه اي از سراسر كشور را در خود جاي داده است برنامه اي روشن، شفاف و مدون تهيه گردد.

در اين مسير كه نتيجه اي حاصل نشد تا ديروز خبري تعجب آور را از رسانه ها شنيديم و اينكه شوراي شهر تهران بزرگترين پايگاه اجتماعي جوانان در مديريت شهري را منحل كرده است.

طبق دستور جلسه شوراي شهر تهران قرار بود لايحه اي را كه شهرداري تهران ارايه كرده بود تا بر اساس آن برخي موسسات و شركت ها ادغام شوند بررسي نمايد و طبق آن لايحه بنا بود تا خانه شهرياران جوان از سازمان فرهنگي هنري شهرداري منفك و به مجموعه معاونت فرهنگي و اجتماعي الحاق گردد اما به ناگاه و در تغييري غير قابل پيش بيني با راي نياوردن اين پيشنهاد تصميم به انحلال خانه شهرياران جوان گرفته شد در حالي كه براي ساير موسسات قيد شده در اين لايحه تصميمي اتخاذ نگرديده است.

اين اقدام ذهن ها را بدين سمت سوق مي دهد كه واقعا نگاه در شوراي شهر براي جوانان پايتخت نگاه واقع بينانه و كارشناسي شده اي نمي باشد.چرا مي بايست مجموعه اي كه حداقل حدود 32 هزار عضو داوطلب در تك تك محلات تهران دارد و همگي بدون هيچ گونه نگاه هاي غرض آلود همانند برخي بزرگان عرصه سياسي در حال فعاليت هاي فرهنگي،اجتماعي و خيرخواهانه هستند با چالش و بحران جدي مواجه شود.

آيا توجه به موضوع جوانان در شوراي شهر تهران اين است؟شايد برخي اعتقاد داشته اند كه خانه شهرياران جوانان كاركرد درست خود را نشان نداده است خوب اگر اين گونه هم باشد – كه نويسنده چنين اعتقادي ندارد – آيا راه حل آن ايجاد تشتت فكري و چالش براي بيش از سي هزار جوان اين شهر است؟

اي كاش شوراي شهر تهران با تامل بيشتري به اين مساله نگاه مي كرد و به جاي اينكه ابرو را درست كند چشم را هم كور نمي كرد.

نبايد با تصميمات هيجاني و بدون كارشناسي كاري كرد كه مجموعه اي در طول ده سال فعاليت و آمد و رفت سالانه ده ها هزار جوان در آن كه خود به هويتي براي جوانان شهر تبديل شده است به يكباره با چالش بزرگي مواجه شده و به سمت نابودي پيش برود.

در این میان پرویز سروری عضو شورای شهر تهران اعلام کرد:مساله خانه شهریاران جوان به درستی به رسانه ها منتقل نشد چرا که قرار نیست این مجموعه بزرگ منحل شده و جمع شود بلکه این مجموعه به کار خود ادامه خواهد داد و به عنوان یک سازمان مردم نهاد می تواند علاوه بر استفاده از امکانات شهرداری تهران از دولت نیز کمک دریافت نماید.

حال سوال اینجاست که مگر شهرداری ، دولت یا هر مجموعه سازمانی دیگری می تواند بگوید سازمان مردم نهاد شکل می دهیم؟چرا که اسم سازمان مردم نهاد در ظاهر آن هم مشخص است و مردم آن را تاسیس میکنند نه سازمان ها.

علیرضا دبیر عضو دیگر شورای شهر تهران نیز موضوع تغییرات در خانه شهریاران جوان را طبیعی ارزیابی کرد و گفت:قرار نیست با این اتفاق ماهیت خانه تغییر کند و یا کلا منحل شود بلکه از زیر مجموعه سازمان فرهنگی هنری تهران منفک و به صورت سمن اداره خواهد شد.

قناعتی عضو دیگر شورا نیز انحلال این مجموعه را مثبت ارزیابی کرد و گفت:ما باید مجموعه ها و مراکزی که تعدادشان در شهرداری کم هم نیست و میبایست منحل و یا در هم ادغام شوند را هر چه سریعتر تعیین تکلیف کنیم و خانه شهریاران نیز در همین راستا منحل گردید. 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار