استاندار تهران در بازدید از انبار اموال تمليكی استان، دستوراتی جهت ارتقای سطح عملكرد دستگاه های مسئول به منظور تعيين تكليف كالاهای قاچاق انبار شده صادر كرد.
کد خبر: ۶۲۹۹۱
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۶ 16 July 2015
سیدحسین هاشمی به همراه معاونان استانداری، غلامحسین اسماعیلی رییس دادگستری استان تهران، مهدوی رییس سازمان اطلاعات استان، سیدحسین میرمعینی مدیراداره جمع آوری و فروش امول تملیكی، اردشیر محمدی مدیرعامل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیكی، و محمد محمدی مدیركل تعزیرات استان تهران  از انبار اموال تملیكی استان تهران كه شامل كالاهای قاچاق كشف شده در استان است، بازدید كرد.

در  این بازدید، پس از ارایه گزارش از سوی مدیرعامل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیكی استان، استاندار تهران با اشاره به اهمیت رسیدگی سریع به وضعیت انبارها در جمع آوری كالاهای قاچاق گفت:‌كالاهای مختلفی در انبار نگهداری می شوند كه لازم است به تفكیك هر حوزه تعیین تكلیف شده و واگذار شوند تا هزینه فروش آنها به خزانه دولت بازگردد.

وی نبود نظم و انضباط لازم در انبارهای كالاهای قاچاق را یكی از ضعف ها دانست و گفت:‌ لازم است با برنامه ریزی لازم انضباط انبارها كه شامل ورودی كالاهای قاچاق و تقسیم بندی آنها می شود افزایش یابد.

هاشمی ادامه داد:‌ در جلسه مبارزه با قاچاق كالا و ارز استان میزان قاچاق كالا در كشور ۲۵ میلیارد دلار اعلام شد كه ۶۰ درصد از این كالاها به میزان ۱۵ میلیارد دلار مربوط به استان تهران است.

وی با تاكید بر لزوم كنترل كالاهای قاچاق از مبادی ورودی كشور گفت:‌اینكه ۶۰ درصد كالاهای قاچاق كشور ابتدا وارد تهران شده و از این استان تقسیم می شود قابل بررسی است و لازم است كنترل كالاهای قاچاق از مبادی ورودی تااستان تهران انجام شود.

استاندار تهران گفت:‌ براساس گزارش ها سال گذشته یك هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان كالای قاچاق در استان تهران كشف شده است که رقم ناچیزی است.

هاشمی ادامه داد:‌ براساس منویات مقام معظم رهبری مبارزه با قاچاق كالا باید یكی از اولویت ها باشد و بی تردید  یكی از راه های عملی شدن اقتصاد مقاومتی و افزایش تولید داخلی مقابله با قاچاق كالا است.

استاندارتهران در ادامه با اشاره به هماهنگی دستگاه های مسئول در حوزه مبارزه با قاچاق كالا و ارز گفت:‌ براساس برنامه ریزی ها لازم است انبارهای كالاهای قاچاق مورد بررسی قرار گرفته و كالاها تفكیك شوند به گونه ای كه كالاهای اولویت دار و دارای تاریخ مصرف در راس تعیین تكلیف قرار بگیرند همچنین وضعیت كالاهایی كه حجم زیادی از انبار را به خود اختصاص داده به سرعت مشخص شود.

وی افزود: ‌تجهیزات و دستگاه های موجود در انبارها با هماهنگی دستگاه های اجرایی ذیربط همچون شرکت برق منطقه ای و سایر دستگاه ها تعیین تکلیف خواهد شد همچنین تعیین تكلیف داروهای كشف شده  با هماهنگی هلال احمر برای کمک به سایر کشورهای نیازمند  انجام خواهد شد

در ادامه جلسه رییس کل دادگستری استان تهران ضمن اعلام ارایه فهرست پرونده های موجود در دادگستری جهت تسریع در رسیدگی به آنها اعلام آمادگی کرد و اعلام داشت: فهرست پرونده های در دست اقدام در اداره کل تعزیرات حکومتی نیز تهیه و ارایه گردد.

همچنین محمدی، مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران اعلام کرد: علی رغم اینکه ۱۲۰۰ پرونده مربوط به کالای قاچاق در دست بررسی است اما با ارایه فهرست اشاره شده ضمن اولویت بخشی به آنها با سرعت بیشتر به آنها رسیدگی خواهد شد.

گفتنی است، در این جلسه اعضا بر تعیین تكلیف وضعیت مواد خوراكی سریع الفساد و داروهای موجود در انبار تاكید كردند و در ادامه با دستور استاندار مقرر شد: طی روزهای آینده فهرستی از اقلام قاچاق در انبار اموال تملیكی استان مشخص شود و با همكاری تعزیرات، دادگستری و سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیكی وضعیت قانونی كالاها مشخص شود.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار