عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه آثار هنری رسمی زیبایی های تهران را به تصویر می کشند، گفت: برای اصلاح امور در کنار زییایی ها باید زشتی ها را نیز به تصویر کشید و نمایش آشفتگی های شهر تهران به معنای سیاه نمایی نیست.
کد خبر: ۶۰۳۱
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۴ 22 February 2015

به گزارش ایرنا، «احمد مسجد جامعی» در مراسم اختتامیه دومین جشنواره عکس بافت تاریخی «ته ران» با بیان اینکه عکاسی ایران سابقه طولانی دارد، افزود: فاصله ما از غرب در زمینه عکاسی زیاد نیست.

وی با اشاره به اینکه از زمان تاسیس دارلفنون عکاسی در ایران رونق گرفت، اظهار کرد: متاسفانه از بازار تهران به عنوان قدیمی ترین مکان شهر، عکس چندانی در اختیار نداریم و این در حالی است که بازار به مثابه یک شهر است.

به گفته مسجدجامعی، بازار روایتگر همه شهر تهران است که می توان این تاریخ را با استفاده از ابرازهای هنری و یا عکاسی به خوبی معرفی کرده و تصویر کشید.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه عکس و تصویر چندانی از بسیاری محلات تهران وجود ندارد، گفت: بسیار از مکان ها در گذشته در حریم خصوصی محسوب می شده به همین دلیل عکاسی از آنها صورت نگرفته است.

وی با اظهار تاسف از اینکه عکسی از مسجد جامع تهران وجود ندارد، افزود: این در حالی است که مسجد جامع تهران منشا بسیاری از اتفاقات و تحولات سیاسی، اجتماعی و فرهنگی کشور بوده است.

مسجد جامعی، برنامه تهران گردی که هر هفته با حضور خبرنگاران برگزار می شود را در راستای بیان روایت های مختلف از شهر تهران دانست و گفت: باید آثار و ابنیه های تاریخی و پدیده های مختلف شهر با نگاه متفاوت عکاسان و خبرنگاران بیان شده و همگی برای حفظ خاطرات شهر تلاش کنیم.

وی از جمله عارضه های وارده به بخش هنری و عکاسی را تلاش برای زیبا نشان دادن تهران عنوان کرد و افزود: این در حالی است که باید نقاط قوت و ضعف در کنار هم دیده شود.

وی با انتقاد از اینکه نشان دادن آشفتگی های موجود در تهران نباید به منزله سیاه نمایی قلمداد شد، گفت: در سنت فرهنگی و معماری بازار نکته های هنری بسیاری نهفته است و بازار تهران بخش قابل توجهی از تمدن، فرهنگ و معماری کشور را شامل می شود.


منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار