استاندار تهران
استاندار تهران گفت:در صورتی که میزان مصرف آب در تهران مدیریت نشود قطعا مردم و دولت با مشکلات اساسی روبرو می شوند.
کد خبر: ۵۳۶۸
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۷ 16 February 2015

به گزارش  ایرنا سید حسین هاشمی در هفتمین همایش انجمن ژئوپلتیک ایران در دانشگاه خوارزمی تهران با تاکید بر وجود مشکلات بسیار در راه مدیریت شهری کلانشهر تهران گفت: استانداری تهران از طرح های پژوهشی و محصولات فکری در زمینه مدیریت شهری استقبال می کند.

وی اضافه کرد: همچنین تمرکز جمعیت و قدرت در نقاط مختلف تهران رخ داده که باعث ایجاد اختلاف طبقاتی ،کاهش امنیت اجتماعی و افزایش میزان بزهکاری در جامعه می شود.

هاشمی در بخش دیگری از سخنانش از دیگر مشکلات بزرگ امروز تهران را بحران آب عنوان کرد و اظهار کرد: در صورتی که میزان مصرف آب در تهران مدیریت نشود قطعا مردم و دولت با مشکلات اساسی روبرو می شوند.

وی مهمترین فاکتور مدیریت مصرف آب در تهران را فرهنگ سازی مناسب عنوان کرد و گفت: از این راه می توان از بحران آب به سلامت عبور کرد.

همچنین مهران شیرآوند، رئیس مرکز مطالعات برنامه ریزی شهری و روستائی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور در این مراسم اظهار داشت: تا کنون بیش از 20 پیوند خواهرخواندگی میان تهران و سایر شهرهای مهم جهان انجام شده است اما باید پیوندهای آموزشی، اقلیمی و فرهنگی نیز در این راستا شکل گیرد.

وی از پیوستن کرمانشاه به کلان شهرهای کشور خبرداد و گفت: متاسفانه این امر تنها به خاطر افزایش جمعیت و ایجاد شهرک های اقماری در اطراف این شهر بوده است.

شیرآوند افزود: باید برای توسعه فیزیکی و توسعه فضای شهری این کلان شهر فکری اندیشید و برنامه ریزی صحیح را انجام داد.

وی با بیان اینکه از پنج برنامه توسعه کشور در سه برنامه شهرها از نظر فرهنگی بسیار مورد توجه قرار گرفته اند گفت: ایران در حال حاضر یک هزار 331 شهر و 9 کلان شهر را در خود جای داده است.


منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار