رئیس پلیس فتا پایتخت از دستگیری دانشجویی خبر داد که برای پرداخت بدهی‌هایش دست به سرقت از حساب بانکی پیرمرد روستایی سیستانی زده بود.
کد خبر: ۴۸۰۷۶
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۰ 15 June 2015
سرهنگ مهدی کاکوان با اشاره به بازگرداندن 350 میلیون ریال به حساب یک پیرمرد روستایی از اهالی شهرستان سراوان به دنبال برداشت غیرمجاز از حساب وی اظهار داشت: روز شانزدهم خرداد ماه امسال، ماموران پلیس فتا پایتخت به یک معامله در فضای مجازی مشکوک شدند که طی آن قرار بود، فردی با پرداخت مبلغ 35 میلیون تومان به صورت الکترونیکی و اینترنتی، کالایی را خریداری کند.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ ادامه داد: به دنبال پیگیری ماموران پلیس و کسب مجوزهای قانونی، استعلام‌های بانکی لازم برای شناسایی صاحب شماره حساب خریدار انجام گرفت و در بررسی ماموران مشخص شد که مبلغ 35 میلیون تومان از حساب یک مرد روستایی ساکن شهرستان سراوان برداشت شده است.

وی با بیان اینکه تحقیقات پلیس نشان می‌داد که پیرمرد روستایی به هیچ وجه در جریان برداشت پول از حسابش قرار نداشت، گفت: پس از اطلاع به نوه پیرمرد در خصوص برداشت مبلغ 35 میلیون تومانی از حساب این مرد سالخورده روستایی، با هماهنگی دستگاه قضایی، دستگیری تحویل گیرنده کالا و خریدار آن در دستور کار پلیس قرار گرفت و ماموران پلیس فتا پایتخت موفق شدند که در هنگام مبادله کالا، «اصغر» 26 ساله را در حالی که قصد تحویل اجناس خریداری شده را داشت،‌ دستگیر کنند.

کاکوان با اشاره به اینکه متهم دستگیر شده دانشجوی ساکن مشهد است، افزود: متهم که در برابر ادله و مدارک موجود پلیس، چاره‌ای جز اعتراف نداشت، در اعترافاتش اظهار داشت که به دنبال بدهی به صاحب یکی از کافی‌نت‌های مشهد، وی با در اختیار قرار دادن شماره کارت و رمز عبور حساب بانکی پیرمرد، از او خواسته است تا تمامی 40 میلیون تومان وجه نقد موجود در حساب او را طی دو مرحله برداشت و بدهی وی را پرداخت کند.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ با اشاره به دستگیری همدست متهم دستگیر شده در مشهد مقدس، در تشریح چگونگی اطلاع صاحب کافی‌نت از اطلاعات و رمز حساب پیرمرد روستایی، تصریح کرد: مدتی پیش پیرمرد روستایی به قصد زیارت، سراوان را به مقصد مشهد مقدس ترک می‌کند ولی در مدت اقامتش در این شهر، از نیاز مالی خانواده‌اش مطلع می‌شود و برای انتقال پول، کارت بانکی و رمز عبور آن را در اختیار صاحب کافی‌نت قرار می‌دهد تا مبلغ یک میلیون تومان را به حساب خانواده‌اش انتقال دهد. از این رو صاحب کافی نت نیز با در اختیار گرفتن اطلاعات حساب و رمز عبور بانکی پیرمرد روستایی با همدستی اصغر، مبادرت به برداشت 35 میلیون تومان از حساب وی می‌کند.

کاکوان در پایان با تاکید بر بازگشت تمامی مبلغ 35 میلیون تومان به حساب پیرمرد روستایی، با هشدار به شهروندان و دارندگان کارت‌های بانکی، از آن‌ها خواست تا به هیچ وجه رمز عبور حساب‌های بانکی خود را در اختیار فرد دیگری قرار ندهند چراکه دراختیار قرار دادن رمز عبور به افراد دیگر به منزله دراختیار گذاشتن کیف پول به افراد دیگر است و زمینه را برای بروز جرم فراهم می‌آورد.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار