نمایشگاه عکس حامیان محیط زیست با حضور جمعی از مسولان و فعالان حوزه محیط زیست روز سه شنبه در ایستگاه مترو چهارراه ولیعصر(عج) افتتاح شد.
کد خبر: ۴۵۵۸۴
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۷ 10 June 2015
به گزارش ایرنا معاون اداره کل و رییس محیط زیست تهران درآیین افتتاحیه این نمایشگاه گفت: امسال با شعار هفت میلیارد رویا و تنها یک سیاره برنامه های مختلفی در هفته محیط زیست برگزار می شود.

محمد حسین بازگیر با بیان اینکه هفته محیط زیست فرصتی برای بهتر شناختن محیط زندگی است، افزود: به رغم اینکه مسائل زیست محیطی بسیار مهم هستند، اما انسان ها در جریان امور زندگی گاهی آن را فراموش می کنند یا کمتر به آن می پردازند، لذا اولویت ها درحفاظت از محیط زیست، ارتقاء فرهنگ، آشنایی با مفاهیم زیست محیطی و حفاظت از آنها است.

وی یکی از بهترین راههای فرهنگ سازی را استفاده از ظرفیت های هنری دانست و خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه نگاه هنرمندان به کار گرفته شده تا با هنر عکس و عکاسی به سادگی هرچه تمامتر و با زیبایی کامل پیام رسان های خوبی برای حفظ محیط زیست باشند.

بازگیر با بیان اینکه ایستگاه های مترو یکی از پایگاه های مردمی و مراکز اجتماعی شهر است، تصریح کرد: افراد مختلف با سلایق، سطح سواد، میزان دانش و تجربه متفاوت از مترو استفاده می کنند، بنابراین برگزاری چنین نمایشگاهی فرصت خوبی است تا اهمیت و تنوع زیستی به عنوان شریان زندگی با مردم در میان گذاشته شود.

وی از زحمات مسئولان مترو در خصوص حمل ونقل عمومی و حفظ محیط زیست در ایستگاه ها و فرهنگ سازی های انجام شده قدردانی کرد.

مشاور رییس سازمان حفاظت محیط زیست هم دراین آیین گفت: روزانه مسافران فراوانی توسط مترو جابجا می شوند و این موضوع باعث شده تا ایستگاه های مترو فضای مناسبی برای فرهنگسازی و آموزش نگهبانی از محیط زیست باشد.

ابتهاج افزود: برای برگزاری این نمایشگاه از عکاسان حامی محیط زیست استفاده شده تا آنها جلوه های زیبای طبیعت را به نمایش بگذارند و امید است که همکاری سازمان حفاظت محیط زیست و شرکت بهره برداری مترو تهران مستمر باشد.

وی مترو را بهترین مکان برای جلب توجه تمام اقشار جامعه به مقوله محیط زیست دانست.

این نمایشگاه از 17 تا 26 خرداد ماه همزمان با هفته جهانی حفاظت از محیط زیست در ایستگاه متروی چهارراه ولیعصر (عج) تهران برپا است. 
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار