ملاوردی عنوان کرد
معاون زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: در آستانه انتخابات هستیم اما مدارای سیاسی وضعیت مناسبی ندارد، در حالی که باید در فضای مشارکت، گفت‌وگو و تفاهم، تفاوت‌ها را به رسمیت بشناسیم چرا که این به توسعه حقوق شهروندی کمک می‌کند.
کد خبر: ۴۰۹۱۰۹
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۴ 17 April 2017
شهین‌دخت ملاوردی در همایش مددکار اجتماعی گفت: امروز بشر بیش از هر وقتی به مدارا کردن احتیاج دارد و از آموزه‌های دینی ما نیز به شمار می‌رود. 

وی با اشاره به تعریف یونسکو در سال 95 در مورد مدارا کردن، گفت: احترام گذاشتن، پذیرش، درک بنای فرهنگ‌ها و انسان بودن از جمله این تعریف است. 

وی ادامه داد: مدارای فرهنگی در کشور از دو جهت اهمیت دارد، کشور متأثر از نوسازی و پدیده‌های جدیدی مانند مهاجرت و ظهور رسانه‌هاست و به لحاظ تاریخی دارای اقوام، خرده‌فرهنگ‌ها و زبان‌های گوناگونی است،‌ در نتیجه مدارای فرهنگی اهمیت می‌یابد. 

ملاوردی، مدارای اجتماعی و پذیرش آن را کمک به گسترش صلح دانست و گفت: در جامعه پیچیده و قابل تغییر، مدارا کردن گریزناپذیر است و بیش از آنکه شناخت مسئله مطرح باشد، پرداختن به مسئله ایجاد شده، مشکلات و توانایی حل آن باید مورد نظر قرار گیرد. 

معاون زنان و خانواده ریاست جمهوری افزود: در این معاونت با بهره‌گیری از وضعیت فراتحلیلی مسائل زنان و خانواده‌ها، به فاز پیشگیرانه پرداخته‌ایم و با رویکرد اجتماع‌محور از مردم برای حل مشکلات کمک خواسته‌ایم. 

ملاوردی گفت: طرح ملی تاب‌آوری اجتماعی از سال 94 آغاز شده و سال گذشته تا به امروز در حال اجراست و امیدواریم با اجرای آن، ادعا کنیم که نمونه اجتماعی اقتصاد مقاومتی را اجرا می‌کنیم، چرا که نیاز داریم در برابر آسیب‌ها و حوادث مقاوم شویم. 

وی گفت: این مقاوم‌سازی نه تنها برای زنان بلکه همه خانواده است و همه اعضای خانواده با استانداردها و شاخص‌های علمی دنیا تاب‌آور می‌شوند. 

وی افزود: بازخورد کامل این برنامه را دریافت نکرده‌ایم، اما براساس گزارش اولیه، از ظرفیت‌های محلی و مردم‌نهاد استان‌ها استفاده کرده‌ایم و امیدواریم قدم‌هایی در ترویج مدارا، بالا بردن آستانه تحمل افراد در برابر حوادث اجتماعی و کاهش نزاع و درگیری برداریم. 

ملاوردی به تمرین برنامه‌ریزی مشارکتی اشاره کرد و گفت: رویکرد دولت یازدهم این بوده که مردم را در برنامه‌ها شریک کند و ما نیز این موضوع را دنبال کرده‌ایم. 

معاون زنان و خانواده ریاست جمهوری بر مدارای سیاسی در جامعه تأکید کرد و گفت:‌ اکنون که کشور در شرایطی قرار دارد که در آستانه انتخاب و تصمیم مهمی قرار داریم، متأسفانه وضعیت مناسبی مدارای سیاسی ندارد و به شدت به آن نیاز داریم و باید جای خود را باز کند. 

وی ادامه داد: باید این مدارای سیاسی به گونه‌ای شود که توانایی، تعهد، شناخت، احترام، مشارکت، گفت‌وگو و تفاهم به گونه‌ای که تفاوت‌ها را به رسمیت بشناسیم و بپذیریم باشد و به توسعه حقوق شهروندی کمک کند. 

ملاوردی گفت: این مدارای سیاسی برای کسانی که ایده‌های متفاوت، نو و حتی متضاد دارند باید باشد، در حالی که حتی ما با دوستانمان مدارا نمی‌کنیم، چه برسد به دشمنانمان.

وی در پایان گفت: امیدوارم با مجموعه برنامه‌هایی که در دستورکار دستگاه‌های مختلف قرار دارد بتوانیم مدارای اجتماعی را در جامعه بیشتر کنیم. 

انتهای پیام/


منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار