عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به افزایش 40 درصدی نرخ بنزین گفت: این موضوع با افزایش 20 درصدی کرایه حمل و نقل عمومی و حقوق کارمندان تناسب ندارد.
کد خبر: ۳۹۶۱۳
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۷ 26 May 2015
به گزارش ایرنا حبیب کاشانی در یکصد و پنجاه و ششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه در طرشت منطقه محل زندگی من کرایه تاکسی از 700 به 1200 تومان افزایش یافته است تصریح کرد: دلیل این گرانی را افزایش ناگهانی بنزین اعلام می کنند.

وی با بیان اینکه افزایش قیمت ها برای اقشار آسیب پذیر جامعه مشکل ایجاد می کند افزود: این در حالی است که افزایش حقوق کارمندان بین 10 تا 13 درصد پیش بینی شده است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران خاطر نشان کرد: هزینه هر زندانی در زندان رجایی شهر روزانه 65 هزار تومان محاسبه شده که در ماه حدود 2 میلیون تومان می باشد و این درحالی است که یک کارمند ماهانه 712 هزار تومان حقوق دریافت می کند.

وی خاطر نشان کرد: در صورت افزایش قیمت بنزین وزارت نفت تدبیری بیاندیشد تا حمل و نقل عمومی نیز گسترش یابد.

* چمران: افزایش نرخ کرایه ها بی معناست

مهدی چمران رییس شورای اسلامی شهر تهران در خصوص افزایش کرایه های تاکسی اظهار کرد: کشور دارای قانون است و افزایش و کاهش نرخ ها باید بر اساس قانون و مصوبات صورت گیرد و نباید هرکسی به دلخواه خود این کار را انجام دهد.

وی با بیان اینکه افزایش کرایه ها 20 درصد پیش بینی شد خاطر نشان کرد: چنین افزایش هایی برای جلوگیری از این تاثیرات بود.

وی تصریح کرد: بر همین اساس افزایش مجدد کرایه حمل و نقل عمومی در شهر تهران بی معناست.



* سالاری: منطقه 6 به زودی دچار شب مرگی می شود

عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه مهمترین اولویت مدیریت شهری بحث نوسازی و بهسازی بافت فرسوده است گفت: کمیته توسعه شهری با فعالیت گسترده به دنبال احیا بافت فرسوده است.

وی همچنین با اشاره به افزایش تغییر کاربری های مسکونی به تجاری و اداری در مناطق 6 پایتخت اظهار کرد: در صورت ادامه این روند به زودی شاهد تخلیه این مناطق از سکونت و افزایش آسیب های اجتماعی خواهیم بود.

رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران گفت: براساس گزارش رییس اجرای احکام منطقه 6، 55 درصد از تغییرات کاربری­ مسکونی به تجاری در این منطقه شاهد هستیم.

وی ادامه داد: در آینده نزدیک سکونتگاه ها از بین خواهد رفت و مشکلات مناطقی مانند محله های هرندی، عودلاجان دوباره تکرار می شود.

سالاری با بیان اینکه این قانون توسط شورای شهر تصویب شده گفت: ولی با این روند منطقه­ 6 با قابلیت واحدهای اداری خالی از سکنه می شود.

احمد حکیمی پور دیگر عضو شورای اسلامی شهر تهران همچنین با اشاره به ماده 20 آیین نامه شورا گفت: در این قانون آمده که 10 دقیقه وقت قانونی ریاست شورا برای صحبت کردن است و 5 نفر حق دادن تذکر دارند.

وی افزود: در تذکرات اعضا مسائلی مطرح می شود که به شورای شهر مربوط نبوده و در حوزه اختیارات ما نیست.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار