کد خبر: ۳۵۲۹۹
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۱ 15 May 2015
به گزارش فارس، شارونوف معاون نخست وزیر جمهوری باشقیرستان با حضور در محل سفارت ایران در مسکو با مهدی سنایی سفیر کشورمان در فدراسیون روسیه دیدار و گفت‌وگو کرد.

شارونوف در این ملاقات ضمن معرفی توانمندی بالای علمی-صنعتی جمهوری باشقیرستان در زمینه‌های تولید موتورهای هواپیمای نظامی (میگ و سوخو)، بالگردهای دو ملخه کا 226، ماشین سازی و قطعات اتومبیل، الکترونیک، ارتباطات و نیز تجهیزات نفتی، اعلام کرد با فشار تحریم‌های غرب در حال برنامه ریزی جهت استقلال اقتصادی هستیم.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران در طی سال‌های اخیر در جهت مقابله با تحریم‌ها پیشرفت قابل ملاحظه‌ای در زمینه‌های استقلال اقتصادی و زمینه‌های مختلف خصوصاً پتروشیمی داشته و به همین دلیل مقامات دولتی باشقیرستان به منظور توسعه بیشتر این جمهوری، بسیار علاقمند هستند تا در زمینه‌های تبادل تجربیات علمی- صنعتی و نیز انتقال تکنولوژی و نیز تجارت با جمهوری اسلامی ایران همکاری نزدیک داشته باشند.

معاون نخست وزیر باشقیرستان با اشاره به برگزاری نمایشگاه بزرگ صنایع نفت و گاز در این جمهوری طی هفته آینده، اعلام داشت: در این نمایشگاه شرکت‌های صاحب نامی از کشورهای غربی حضور دارند، اما متاسفانه هنوز شرکتی از ایران در این نمایشگاه اعلام حضور نکرده است.

در این راستا وی اظهار داشت: حضور شرکت‌های ایرانی در نمایشگاه مزبور می‌تواند روند رو به رشد روابط فی مابین را شدت بخشد.

شارونوف در ادامه گفت: قرار است اجلاس سران شانگ‌های و نیز اجلاس بریکس در ماه ژوئیه سالجاری در شهر اوفا در باشقیرستان برگزار شود و طرح افزایش همکاری‌های جمهوری اسلامی ایران و جمهوری باشقیرستان در اجلاس‌های مزبور می‌تواند در جهت موقعیت جمهوری اسلامی ایران در سازمان شانگ‌های بسیار با اهمیت باشد.

سنایی نیز در این دیدار با اشاره به علاقمندی کشورمان به توسعه روابط با فدراسیون روسیه خصوصاً در زمینه همکاری‌های استانی اظهار داشت: باید برای افزایش همکاری‌ها و از بین بردن موانع موجود تلاش کرد. متاسفانه شرکت‌ها و موسسات علمی –صنعتی و اقتصادی دو کشور شناخت زیادی از توانمندی‌های یکدیگر ندارند و باید در این خصوص تلاش زیادی کرد.

وی ادامه داد: در این رابطه سفارت ایران تمامی سعی خود را جهت حضور پررنگ شرکت‌های ایرانی در نمایشگاه نفت و گاز در جمهوری باشقیرستان به عمل خواهد آورد.

سفیر ایران همچنین اظهار امیدواری کرد تا در سفری که در آینده نزدیک جهت آشنایی با توانمندی‌های این جمهوری و توسعه روابط دو جانبه به «اوفا» مرکز جمهوری باشقیرستان خواهد داشت، زمینه‌های همکاری فی مابین بیش از پیش تقویت شود.

وی همچنین در ارتباط با تشکیل کمیسیون مشترک همکاری‌های علمی-صنعتی جمهوری اسلای ایران و فدراسیون روسیه اظهار علاقمندی کرد تا در اجلاس آتی این کمیسیون در تابستان ترتیبی اتخاذ شود تا آقای ستاری رئیس ایرانی این کمیسیون ضمن سفر به باشقیرستان با توانایی‌های علمی- صنعتی این جمهوری آشنا شده و زمینه‌های همکاری‌های مشترک فی مابین بیش از پیش فراهم شود.


منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار