کد خبر: ۳۵۲۹۸
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۰ 15 May 2015
ناصر امانی در شانزدهمین در گردهمایی معاونان و مدیران برنامه ریزی و توسعه شهرداریهای کلانشهرهای ایران در مشهد افزود: اگر جایگاه قانونی شهرداریها در نظام اداری احیا شود قطعا بسیاری از مشکلات موجود حل شده و این مجموعه ها خدمات بهتری را به مردم ارائه می دهند. 

وی گفت: شهرداریها با همکاری یکدیگر قادر به حل بسیاری از مشکلات هستند و در این میان معاونتهای برنامه ریزی با تبادل نظرات و تجربیات هر شهر می توانند به دیگر کلانشهر های کشور کمک کنند.

معاون شهردار تهران افزود: ارتباط بین کلانشهرها در حوزه مدیریت باید افزایش یابد و این گردهمایی نیز بر همین اساس ترتیب داده شده است. 

وی ادامه داد: از مهمترین دلایل شکل گیری معاونت برنامه ریزی و توسعه در شهرداریها و کمیته برنامه ریزی و توسعه، گسترش روزافزون شهرنشینی در سطح کشور است.

امانی به رشد 70 درصدی شهرنشینی در کلانشهرهای ایران اشاره و بیان کرد: این پدیده مشکلات بسیاری برای کلانشهرها به وجود آورده است. 

وی به عملکرد اعضای گردهمایی معاونان برنامه ریزی و توسعه شهرداریهای کلانشهر ها اشاره و بیان کرد: علاوه بر انتقال تجربیات بین مدیران که سبب اقدامات موثر و تاثیرگذار در کلانشهر های کشور شده شاهد پیشرفت کلانشهر ها در حوزه برنامه ریزی و تعیین اهداف برای توسعه متوازن و پایدار نیز بوده ایم.

معاون برنامه ریزی و توسعه شهرداری اراک نیز در این نشست گفت: شهرداریها با تعامل و همفکری می توانند در جهت رفع مشکلات گام بردارند زیرا بسیاری از مشکلات مشترک است و مردم از مسائل مشترکی رنج می برند.

نادر اخوان در خصوص عملکرد کمیته برنامه ریزی و توسعه کلانشهر ها اظهار کرد: شهرداری اراک اخیرا به این کمیته پیوسته و طی نشستهایی که در این گردهماییها تا کنون برگزار شده تجارب بسیاری ارزشمندی کسب کرده است. 

وی با بیان اینکه شهرداریهای کلانشهر ها باید برای بررسی و حل مشکلات اقدام جدی و تاثیرگذار انجام دهند عنوان کرد: جایگاه معاونت برنامه ریزی و توسعه باید در شهرداریهای سراسر کشور در اولویت قرار گیرد زیرا برنامه ریزی عامل اصلی پیشرفت و توسعه است.

معاون شهردار اراک افزود: شهرداری مشهد می تواند با در اختیار قرار دادن تجربیات خود در زمینه های مختلف شهری مانند حمل و نقل ریلی به شهرداریهای سراسر کشور کمک کند تا دیگر کلانشهر ها با الگوگیری از اقدامات آن، توسعه مطلوبی را در مدیریت شهری شاهد باشند.

شانزدهمین در گردهمایی معاونان و مدیران برنامه ریزی و توسعه شهرداریهای کلانشهرهای کشور تا روز جمعه آتی در مشهد ادامه دارد. 
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار