نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از برخی رویه‌های مدیریتی موجود در استان یزد، از دانشگاهیان خواست مدل و فرمولی برای تبیین شیوه مدیریت مسائل استان و نحوه تعامل مدیران با یکدیگر و نمایندگان مجلس تهیه کنند.
کد خبر: ۳۰۱۶۹۵
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۰ 25 September 2016
«سیدابوالفضل موسوی‌بیوکی» در جمع برخی  فعالان سیاسی و اجتماعی استان یزد، گفت: برخی رویه‌های موجود در مدیریت استان ناکارآمد است به نحوی که هرچند موضوعات آب، امنیت و اقتصاد از اولویت‌های اصلی استان یزد بشمار می‌روند و پیگیری‌های لازم برای حل آن‌ها را انجام داده‌ایم اما گاهی پشت دروازه‌های مدیریت استان برای سرعت بخشی به برنامه‌ها متوقف می‌شویم.

وی اظهار کرد: امروزه نیاز به مدل و الگویی برای تبیین شیوه مدیریت مسائل استان به خوبی احساس می‌شود، از همین‌رو از رئیس دانشگاه یزد درخواست دارم که دانشگاه به عنوان مغز متفکر، الگویی برای مدیریت استان تهیه کند.

وی سئوالات پیش روی الگوی مورد نیاز مدیریت استان را این‌گونه بیان کرد که «بر پایه چه اصولی باید مدیران انتخاب شوند؟»، «چه رویکردی باید در تغییر و جابجایی مدیران در نظر گرفت؟»، «آیا با تغییر مدیران باید رویکردها هم تغییر کند یا باید براساس یک برنامه از پیش تعیین شده حرکت کرد؟»، «آیا مدیران ما فکری برای جانشین پس از خود می‌کنند و اعتقادی به پرورش نیروی کارآمد دارند؟» و در نهایت «چگونه می‌توان از تجارب مدیران گذشته استفاده کرد»؟

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی افزود: از زمان آغاز به کارم به‌عنوان نماینده مردم، یک خواسته مبنی بر پیگیری تخصیص اعتبارات سفر استانی رئیس‌جمهور به یزد، از سوی مدیران استان مطرح شد که طی سفرهای دکتر نوبخت به یزد و هم‌چنین دو جلسه در تهران این موضوع از سوی نمایندگان مردم پیگیری شد و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور برای تخصیص اعتبارات دستور ویژه داد.

موسوی با اشاره به توصیه رهبر انقلاب به دولتمردان مبنی بر کارکردن با همه توان تا پایان دوره مسئولیت، گفت: با توجه به این فرمایش مقام معظم رهبری هم‌چنین هم‌سویی و همدلی نمایندگان استان با مدیران، به نظر می‌رسد فرصت بسیار مناسبی برای پیشبرد اقدامات لازم برای رشد و توسعه استان فراهم است اما اگر هماهنگی و تعامل لازم ایجاد نشود،  اتفاق خوبی نخواهد افتاد.

وی ادامه داد: به‌نظر می‌رسد لازم است یک تعامل و هماهنگی بهتر میان نمایندگان و مدیران ایجاد شود تا میان آن‌ها تقسیم کار شود، مدیران می‌توانند پیگیر اقدامات اجرایی در درون استان باشند و نمایندگان می‌توانند پیگیری‌های سرعت بخش و برنامه‌ساز را در خارج از استان انجام دهند.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح‌های موجود برای تأمین آب مورد نیاز استان، افزود: خط اول انتقال آب صرفاً آب شرب استان را تأمین می‌کند، خط دوم موسوم به بهشت‌آباد هم هنوز اقدامات و مطالعات آن کامل نشده و مشکلاتی بر سر اجرای آن وجود دارد اما باتوجه به مصوب شدن طرح در دولت باید به‌دنبال اجراشدن آن باشیم، خط سوم که آب را از خلیج‌فارس انتقال می‌دهد به صنعت اختصاص دارد و اجازه برداشت‌های دیگر از خلیج‌فارس را هم نداریم، بنابراین لازم است به فکر بررسی و شناخت شرایط انتقال آب از دریای عمان باشیم.

موسوی افزود: با توجه به هزینه زیاد این طرح نباید دل به تأمین هزینه از سوی دولت بست بلکه با توجه به وجود سرمایه‌های بالا در دست یزدی‌ها می‌توان طرح را از طریق سرمایه‌های استانی تأمین کرد، هم‌چنین راه تأمین هزینه از طریق فاینانس هم باز است که باید این راهکارها توسط یک تیم حرفه‌ای بررسی و در مورد آن تصمیم‌گیری شود.

وی با اشاره به سرقت اخیر رخ داده در بازار زرگرهای یزد و وقوع دو فقره قتل در استان، گفت: هر چند تا امروز به امنیت بالای استان افتخار کرده‌ایم اما اتفاقات اخیر زنگ خطر را به صدا درآورد که لازم است مسئولان برای امنیت استان تدابیر ویژه در نظر گیرند، نبود امنیت علاوه بر مشکلاتی که برای شهروندان ایجاد می‌کند، ریسک سرمایه‌گذاری در استان را هم بالا می‌برد و موجب تشدید مشکلات اقتصادی می‌شود.

موسوی ادامه داد: از سوی دیگر افزایش آمار افسردگی در میان مردم یزد، می‌تواند آسیب‌هایی را برای جامعه ایجاد کند، در این شرایط لزوم توجه به توسعه فرهنگی استان بیش از پیش احساس می‌شود و آن را جزو اولویت‌های استان قرار می‌دهد.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی گفت: امروزه جای خالی طرح آمایش استان یزد بیش از هرچیز احساس می‌شود، چون ما نیاز به یک طرح آمایش سرزمینی داریم تا بتوانیم نیازها و چشم‌انداز آینده خود را مشخص کنیم و به یک استراتژی روشن برای توسعه استان برسیم.

وی همچنین با اشاره به موفقیت 23 ساله دانش‌آموزان یزدی در کنکور سراسری، افزود: نکته مهم حائز اهمیت در این میان این است که چه تعداد از رتبه برترهای یزدی کنکور در استان یزد می‌مانند؟ چرا بسیاری از نخبگان یزدی که از یزد مهاجرت می‌کنند، در خارج از استان موفق‌تر ظاهر می‌شوند؟ به‌نظر می‌رسد در این میان یک مشکل فرهنگی وجود دارد، این‌که آستانه تحملمان در مقابل نخبه‌ها چقدر بوده و چه برخوردی با آن‌ها داشته‌ایم؟ و یا از صنعت‌گرانی که در یزد سرمایه‌گذاری کرده‌اند، چقدر حمایت کرده‌ایم؟

موسوی یادآور شد: وجود شمار فراوان نخبه‌ها در یزد، وجود سرمایه‌های بالا در دست یزدی‌ها هم‌چنین حضور مدیران یزدی در رده‌های بالای مدیریتی کشور، ظرفیت‌های بسیار مناسبی برای رشد و توسعه استان یزد فراهم کرده است اما استفاده از این ظرفیت‌ها پیش از هر چیز به فکر و برنامه نیاز دارد، امیدوارم که در ادامه کار با تلاش دانشگاهیان و نخبه‌های یزد شرایط استفاده از این ظرفیت‌ها بیش از پیش فراهم شود.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار