رییس کل دادگستری استان تهران با تاکید بر اینکه افزایش اعتماد عمومی نسبت به تشکیلات قضائی استان جزء مهم‌ترین برنامه‌هاست، مطرح کرد: لازم است ضمن بررسی کارشناسانه موضوع و آسیب شناسی آن، گام‌های جدی در این مسیر برداشته شود.
کد خبر: ۲۹۲۰۲۲
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۴ 06 September 2016
 غلامحسین اسماعیلی در نشست ماهانه شورای قضایی استان تهران گفت: بحمدالله اجرای مصوبات مربوط به برنامه استانی ریاست محترم قوه قضائیه در دادگستری استان تهران آغاز شده و امید است با بذل مساعدت‌های مسئولان عالی ستاد قوه قضائیه، مراحل تخصیص اعتبارات مربوطه سرعت بیشتری بگیرد، البته در این رابطه مکاتبات لازم نیز انجام شده است. ضرورت دارد معاونان مالی و پشتیبانی دادگستری استان تهران و سازمان‌های تابعه قوه قضائیه حداقل ماهی یک بار تشکیل جلسه داده و موارد مربوط به مصوبات فوق و تنظیم برنامه های اعلامی و همچنین صورت هزینه کرد اعتبارات تخصیصی به نحو ماهانه را بررسی کنند و با نظر اینجانب مراتب به ستاد قوه منعکس شود.

اسماعیلی در ادامه به موضوع مهم افزایش اعتماد عمومی نسبت به تشکیلات قضایی استان و بلکه قوه قضائیه اشاره کرد و افزود: بدون شک این امر از اهمیت خاصی برخوردار بوده و جزء مهم ترین برنامه های ما در استان به شمار می‌رود؛ لذا لازم است ضمن بررسی کارشناسانه موضوع و آسیب شناسی آن گام های جدی در این مسیر برداشته شود. اطلاع رسانی از عملکرد بخش های مختلف به مخاطبان خاص و عام در جامعه به‌ویژه در دیدار حضوری با علما، نخبگان و افراد تأثیرگذار، برخورد با هرگونه تخلف احتمالی و کاهش معضل اطاله دادرسی با برنامه ریزی دقیق و رفع موانع موجود تکریم ارباب رجوع و ... می تواند در اتقاء اعتماد عمومی مردم موثر باشد.

اسماعیلی به‌دنبال انتقاد رییس کل محاکم عمومی و انقلاب تهران در خصوص تجدید اوقات نظارت و رسیدگی در دادگاه ها به جهت عدم اعزام بموقع زندانی و نیز عدم وصول استعلامات مربوط به ثبت اسناد و املاک و پزشکی قانونی در زمان مقرر و تضییع حقوق مردم از این طریق اظهار کرد: موضوع سخن حقی است، لکن به‌لحاظ مشکلات موجود بهتر است مصادیق معین و محدودی در این رابطه مشخص و به نحو مکتوب به شورا اعلام تا بررسی لازم صورت گرفته و علت یا علل معضل مذکور شناسایی و تعیین گردد و سپس با برنامه ریزی آگاهانه در جهت مرتفع کردن آن اقدام مناسب صورت گیرد.

رئیس کل دادگستری استان تهران ضمن تبریک به‌مناسبت حلول ماه ذی الحجه و اعیاد بزرگ قربان و غدیرخم گفت: یکی از اعمال مهم این ماه انجام مناسک حج است که امسال از یک سو به جهت سیاست های خصمانه و ظالمانه دولت عربستان سعودی در جلوگیری از ورود حجاج ایرانی این امر مهم محقق نمی شود و از طرف دیگر نیز مواجه هستیم با سالگرد شهدای فاجعه منا و مراسم برائت از مشرکین در سال 1366 که این حوادث منجر به شهادت مظلومانه جمعی از هموطنان عزیزمان در بدترین شرائط ممکن شد که برای همه این شهیدان والا مقام علو درجات و رضوان الهی مسئلت می نمائیم.

در ادامه نشست، مطابق با دستور کار جلسه تعدادی از اعضای شورا به بیان اخبار مهم حوزه مسئولیت خود پرداختند و سپس مباحث کارشناسی لازم در خصوص راه های افزایش اعتماد عمومی نسبت به قوه قضائیه مطرح شد و آنگاه پیشنهاد گردید از طریق دبیرخانه شورا مراتب بدقت بررسی و آسیب شناسی و سپس در جلسه ارائه شود، در این خصوص مواردی چون طبیعت کار قضا، اطاله دارسی، برخورد ناصواب تعداد معدودی از همکاران، تخلفات محدود، عدم اطلاع رسانی صحیح از عملکرد و اقدامات صورت گرفته برای مخاطبان عام و خاص در جامعه به عنوان بخشی از علل این رخداد اجتماعی معرفی شد.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار