مديركل ميراث فرهنگي و گردشگري استان تهران گفت:موزه شهيد مطهري مي تواند در حوزه هاي مختلف براي بازديد كنندگان اثر گذار باشد .
کد خبر: ۲۸۴۵۴
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۸ 27 April 2015
 رجبعلي خسروآبادي با اشاره به بزرگداشت شهيد مطهري گفت:‌موزه شهيد مطهري كه در سال هاي اخير ميزبان بازديد كنندگان است مي تواند خيلي بيشتر از آنچه در حال حاضر تاثيرگذار است در حوزه هاي مختلف اثر بخش باشد.

وي افزود: قرار است به مناسبت آغاز هفته معلم در اين موزه از اساتيد پيشكسوت حوزه گردشگري تقدير شود.

گفتني است،خانه شهید مرتضی مطهری  در سال 1386 به موزه تبدیل شد. استاد مطهری در سال 1346 به دلیل تاسیس حسینیه ارشاد و با اصرار دوستان خود برای نزدیکی به حسینیه، به این خانه نقل مکان کرد. وی در مدت 9 سال اقامت خود در این خانه (از 1346 تا 1355) که بیشترین زمان را نسبت به بقیه سال‌های سکونت خود در تهران داشت، بیش­ترین آثار خود را در این خانه تالیف کرد. کتاب‌های «نظام حقوق زن در اسلام»، «مساله حجاب»، «علل گرایش به مادی‌گری» و «امدادهای غیبی در زندگی بشر» جزو این آثار است.

این خانه محل رفت‌و‌آمد اشخاص بزرگی مانند رهبر معظم انقلاب، آیت‌الله طالقانی، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، دکتر علی شریعتی و بسیاری از روحانیون و شخصیت‌های دیگر بوده است. خانه در دو طبقه بنا شده است که در طبقه اول دست‌نوشته‌ها و وسایل شخصی شهید مطهری و در طبقه دوم کتاب‌های آن شهید به نمایش درآمده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار