استاندار فارس:
استاندار فارس اعتقاد دارد که اقدامات انجام شده توسط دولت تدبیر و امید طی سه‌سال گذشته و در بخش گازرسانی در این استان بی‌سابقه و معادل اقدامات انجام شده طی 50 سال گذشته بوده است.
کد خبر: ۲۸۴۰۳۱
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۴ 24 August 2016
 سید محمدعلی افشانی در دومین روز از هفته دولت و در مراسم آغاز عملیات گازرسانی به روستاهای بخش بیضا و بهره‌برداری از پروژه‌های عمرانی شهرستان سپیدان، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و هفته دولت، این هفته را متعلق به مردم دانست و تاکید کرد که اگر خدمات دولت رضایتمندی و خرسندی مردم را به‌دنبال داشته باشد، برای مسئولان کافی است.

استاندار فارس با اشاره به نقش تاثیرگذار روستائیان در استقلال کشور و به واسطه تولید محصولات اساسی و مورد نیاز جامعه، گفت: روستائیان همواره تولید کننده اقلام مصرفی دیگر اقشار جامعه بوده‌ و نه‌تنها باری بر دوش دولت و کشور نشده‌اند بلکه بارها را از دوش دولت برداشته‌اند.

وی با تصریح اینکه همه مسئولان و دستگاه‌های دولتی موظف به ارائه بهترین خدمات به روستائیان هستند، لزوم توجه به اشتغال روستائیان را متذکر شد و ادامه داد: اگر تمام خدمات زیربنایی را در روستاها ایجاد کنیم اما از اشتغال غافل شویم، این خدمات نمی‌تواند روستائیان را تشویق به ماندن در روستاها کند و آنها به امید یافتن شغل روستاهای خود را ترک کرده و به شهرها مهاجرت می‌کنند.

استاندار فارس اعتقاد دارد با ارائه خدمات مناسب و اقدامات عمرانی و بسترسازی اشتغال روستائیان، باید از مهاجرت آنان ممانعت کرد، گفت: نباید اجازه دهیم روستائیان سربلند و عزت‌مند، مجبور به مهاجرت و حاشیه‌نشینی در شهرها شوند.

افشانی گفت: امروز اگر شهرها در مقایسه با روستاها از امکانات بیشتری برخوردارند در مقابل روستاها نیز آب و هوای بسیار مطلوبی دارند و دسترسی به امکانات موجود در شهرها نیز با توجه به توسعه و گسترش شبکه‌های حمل و نقل و ارتباطی به راحتی ممکن است.

استاندار فارس همچنین گفت: در جهت انتقال امکانات و خدمات به روستاها و بر اساس قول وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، تا پایان امسال بیش 800 روستا در فارس از اینترنت پرسرعت برخوردار خواهد شد.

او گفت: برخی بدون توجه و آگاهی نسبت به مزایا و ظرفیت‌های شبکه اینترنت که می‌توان از آن به عنوان یک دانشگاه در خانه بهره برد، به اینترنت و فضای مجازی نگاه منفی دارند. حال آنکه بسیاری از مسائل علمی و حتی دینی و قرآنی را می‌توان با استفاده از این زیرساخت جست‌وجو کرد و فراگرفت و آموزش داد.

وی گفت: امروز زمان زیادی از راه‌اندازی دانشگاه مجازی در دنیا گذشته و رابطه استاد و دانشجو مجازی شده است و اگر در استفاده از این امکانات کوتاهی و تعلل کنیم، فاصله ما با دنیا روز به روز بیشتر خواهد شد.

استاندار فارس افزود: باید تلاش کنیم که روستائیان با استفاده از این خدمات و امکانات، محصولات خود را به طور مستقیم به بازار مصرف عرضه کنند تا سود آن به جای اینکه به جیب واسطه ها برود به خودشان برسد.

وی، با اشاره به عبور پروژه آزادراه شیراز – اصفهان از بخش بیضا شهرستان سپیدان گفت: تا پایان امسال با توجه به اعتبار در نظر گرفته شده و حمایت صورت گرفته شاهد پیشرفت فیزیکی این پروژه معادل پنج سال گذشته خواهیم بود و با بهره برداری از این آزاد راه دسترسی مردم منطقه به مرکز استان نیز آسان تر خواهد شد.

استاندار فارس گفت: علاوه بر این، مراکز خدماتی بسیاری نیز که در مجاورت این آزادراه ایجاد می شود، زمینه اشتغال بسیاری را نیز فراهم خواهد کرد.

به گزارش اسینا و در دومین روز از هفته دولت، 17 روستای بخش بیضا شهرستان سپیدان با اعتباری بالغ بر 69 میلیارد ریال از نعمت گاز بهره‌مند شدند.

همچنین در این روز بهره‌برداری از سالن ورزشی دالین که با اعتباری افزون بر هفت میلیارد و 500 میلیون ریال احداث و تکمیل شده است، آغاز شد.

گلخانه تولید گل رُز در بخش بیضا و با سرمایه گذاری30 میلیارد ریالی بخش خصوصی از دیگر طرح‌هایی بود که در سفر استاندار به شهرستان سپیدان و در دومین روز از هفته دولت، بهره‌برداری از آن آغاز شد.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار