رئیس جهادکشاورزی شهرستان اسلامشهر گفت: با تخریب 10 فقره ساخت و ساز غیرمجاز بالغ بر 22 هزار و 500 مترمربع از اراضی کشاورزی این شهرستان آزادسازی شد.
کد خبر: ۲۷۹۵۴
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۱ 26 April 2015
به گزارش فارس محمدرضا امیری  اظهار کرد: طی هفته گذشته تعداد 10 فقره ساخت و ساز غیرمجاز و تغیر اراضی کشاورزی شهرستان اسلامشهر، در روستای قاسم‌آباد خشکه تخریب و به وضعیت اولیه بر گردانده شد.

وی با اشاره به لزوم صیانت و حفاظت از اراضی کشاورزی شهرستان اسلامشهر بیان کرد: به منظور صیانت و حفاظت از اراضی کشاورزی شهرستان اسلامشهر با همکاری دستگاه قضایی این شهرستان و بخشداری و شهرداری چهاردانگه تعداد 10 فقره ساخت و ساز غیرمجاز و تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی به متراژ یک‌هزار و 350 متر دیوار و بنای احداثی تخریب شد.

امیری با اشاره به آزادسازی اراضی کشاورزی شهرستان اسلامشهر تصریح کرد: با تخریب این ساخت و سازهای غیرمجاز بالغ بر 22 هزار و 500 مترمربع از اراضی کشاورزی شهرستان اسلامشهر آزادسازی شد.

رئیس جهادکشاورزی شهرستان اسلامشهر با اشاره به تغییر کاربری زمین‌های یاد شده به غیر از کاربری کشاورزی تصریح کرد: این اراضی اغلب به باغچه رستوران و کاربری غیرکشاورزی تبدیل شده بود.

وی ادامه داد: با پیگیری‌های مدیریت جهادکشاورزی شهرستان اسلامشهر و بخشداری چهاردانگه پس از کسب دستور قضایی و ابلاغ به مالکان، بناهای احداثی در این اراضی تخریب و پاکسازی شد.

امیری به وجود زمین‌های حاصلخیز در شهرستان اسلامشهر اشاره کرد و گفت: به دلیل همجواری شهرستان اسلامشهر با شهر تهران و وجود زمین‌های مستعد و بالقوه کشاورزی و باغات سبز در سطح این شهرستان، عده‌ای سودجو اقدام به تغییر کاربری و ساخت و ساز غیرمجاز به شکل احداث باغچه رستوران در این اراضی می‌کنند و درصدد تغییر کاربری و تخریب این زمین‌ها هستند.

وی تصریح کرد: خوشبختانه با تعامل و همکاری مناسبی که بین دستگاه‌های اجرایی و انتظامی شهرستان وجود دارد، هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز و تغییر اراضی کشاورزی منطقه به طور مرتبط رصد می‌شود و در صورت مشاهده هرگونه تخلف، اقدامات لازم در جهت جلوگیری و تخریب این گونه ساخت و سازهای غیرمجاز به عمل خواهد آمد.

رئیس جهادکشاورزی شهرستان اسلامشهر با هشدار به مالکین اراضی کشاورزی در این شهرستان خاطرنشان کرد: با مالکان اراضی کشاورزی که به هر شکلی در صدد هستند، به وسیله استفاده از رانت و انجام اقدامات غیرقانونی با احداث بنا به تغییر کاربری این اراضی اقدام کنند، برخورد قاطعانه‌‌ای صورت می‌گیرد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: باید توجه کرد که باغات و اراضی کشاورزی شهرستان اسلامشهر به عنوان ریه تنفسی شهر تهران و تلطیف کننده هوای این کلانشهر به شمار می‌رود.

امیری با اشاره به بروز مشکلات زیست محیطی در صورت ادامه این روند اظهار کرد: این اقدامات علاوه بر بروز مشکلات زیست محیطی در شهرستان اسلامشهر باعث برهم خوردن نظم طبیعی محیط زیست و اکوسیستم منطقه می‌شود.

وی در پایان متذکر شد: هرگونه تغییر کاربری و تخریب اراضی کشاورزی شهرستان اسلامشهر باعث افزایش آلودگی هوای در این شهرستان و کلانشهر تهران می‌شود، به همین دلیل پرسنل ساعی جهادکشاورزی شهرستان اسلامشهر با جدیت در حفظ و صیانت از وضعیت موجود زمین‌های کشاورزی این شهرستان تلاش می‌کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از غرب استان تهران، متاسفانه بنا به دلایل نامعلومی در اقصی نقاط شهرستان اسلامشهر عده‌ای افراد فرصت‌طلب اقدام به احداث بناهای غیرمجاز در باغات منطقه کرده و رستوران سنتی و مراکزی اقامتی در این اراضی ایجاد کرده‌اند.

این اقدامات مشکلات عدیده‌ای در مسائل اجتماعی به وجود آورده است که برای جلوگیری از این قبیل تخلفات آشکار و پنهان، باید همه دستگاه‌های متولی با هماهنگی و برنامه‌ریزی صحیح و اصولی اقدامات لازم را به‌ عمل آورند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار