کد خبر: ۲۶۹۸۱
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۵ 24 April 2015
معاون امور اجتماعی فرهنگی منطقه ۱۵ گفت: مجموعه پردیس تئاتر حرفه ای شهر تهران کمتر از دو ماه دیگر به بهره برداری می رسد.

به گزارش تسنیم، ابوالفضل حیدری اظهار کرد: قرار بود همزمان با تأسیس فرهنگسرای خاوران این مرکز به بهره‌برداری برسد اما کار عمرانی سالن تئاتر باقی مانده بود تا سه سال پیش که قالیباف دستور تمام این پروژه را داد تا در خدمت خانواده هنر قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه مجموعه پردیس تئاترحرفه ای حدود 85 تا 90 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، ادامه داد: این مجموعه 7 سالن دارد و هریک از سالن های آن حدود 1000 تا 1200 نفر گنجایش دارد. ضمن اینکه سن آن یکی از سن های حرفه ای احیای تئاتر است که به صورت متحرک است. البته به جهت بحث تحریم ها نتوانستیم بعضی از قطعات این سن رو وارد کنیم.

حیدری با اشاره به عمق و ارتفاع سالن اعلام کرد: به گفته هنرمندان و اهالی تئاتر این سالن یکی از سالن های بی نظیر است.

وی با اشاره به اینکه پشت این مجموعه دو سالن وجود دارد، اظهار داشت: یکی از سالن ها، سالن تمرین است. معمولا یکی از مشکل های مجموعه هایی که تئاتر انجام می دهند، نداشتن سالن تمرین است. البته امکانات دیگر مانند سالن گریم و غیره نیز تعبیه شده است.
حیدری با تاکید بر کیفیت و مجهز بودن سالن پردیس تئاتر حرفه ای شهر تهران بیان کرد: این سالن توان این را دارد که کارهای حرفه ای و سنگین با ظرفیت تعداد بازیگر بالا را پوشش دهد.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه 15 در مورد سالن های خارج از سالن تئاتر بیان داشت: پشت این سالن  5 سالن بلک باکس وجود دارد که هرکدام از سالن ها گنجایش و ظرفیت 150 تا 200 نفر را دارد که اجرای نمایش در مجموعه بلک باکس از خواسته های مهم  هنرمندان تئاتر است.

وی درباره دیگر سالن های این مجموعه هم گفت: سالن کوچکتری هم برای تئاترهای کودکان ایجاد شده که ظرفیت 200 نفر را دارد. البته با توجه به اهمیت هنر برای شهرداری تهران بیرون از این سالن نیز جایگاهی برای تئاترهای خیابانی طراحی و در نظر گرفته شده که به بهره برداری می رسد.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه 15 با اشاره به تکمیل سالن های این مجموعه اظهار کرد: تلاش ما این است که مجموعه پردیس تئاتر حرفه ای و سالن های آن طی اردیبهشت ماه به بهره برداری برسد اما اگر این ماه هم محقق نشود نهایتا تا خرداد ماه بزرگترین مرکز تئاتر کشور در این مجموعه به هنرمندان خدمات دهی خواهد کرد.

حیدری در مورد سالن های بلک باکس گفت: 4 سالن بلک باکس هفته آینده به بهره برداری می رسد و اجرای تئاتر در آنها انجام خواهد شد.
وی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران درمورد مساحت مجموعه پردیس تئاتر حرفه ای شهرتهران اعلام کرد: مساحت کل  حدود این مجموعه  30هزار مترمربع است و زیربنای این سالن حدود 25 هزار مترمربع است.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار