کد خبر: ۲۶۹۳۲
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۰ 24 April 2015
علیرضا نوذری‌پور در گفت‌وگو با فارس در پاسخ به این سؤال که آیا امسال با توجه به کاهش ریزش‌ها برای شهر تهران نوبت‌بندی آب اعمال می‌شود، گفت: نوبت‌بندی آب و یا هر برنامه‌ای برای مدیریت مصرف آب به چگونگی مصرف آب مردم بستگی دارد، اما به هر حال ما هیچ برنامه‌ای برای نوبت‌بندی آب نداریم.

وی در پاسخ به این سؤال که برای افت فشار آب در تهران چه برنامه‌ای دارید، گفت: برای افت فشار آب نیز برنامه‌ای نداریم هر چند امسال در فروردین ماه ریزش باران مناسب بود اما به هر حال همه به خوبی می‌دانیم که ریزش برف در زمستان سال گذشته خوب نبود و این خود مشکلاتی را برای تأمین آب بهتر ایجاد می‌کند.

نوذری افزود: کاهش ذخیره برف در زمستان و بالابودن درجه حرارت در هفت ماه گذشته سال آبی باعث شده است ذخیره مناسب برف برای ورود رواناب‌ها در فصل بهار و تابستان نداشته باشیم.

نوذری‌پور درباره مصرف آب در تهران نیز گفت: با توجه به نوسان درجه حرارت در دو هفته اخیر، میزان مصرف به دو میلیون و ٧٠٠ هزار مترمکعب در روز رسیده است که نسبت به زمان مشابه پارسال یک درصد افزایش نشان می دهد.

نوذری‌پور تأکید کرد: به هر حال مردم باید مصرف آب خود را متعادل کنند.

وی در پاسخ به این سؤال که مردم مصرف آب شرب خود را تا چه حد باید کاهش دهند، اظهار داشت: بهترین الگویی که ما برای تابستان امسال تعریف کرده‌ایم این است که مردم مصرف آب خود را در شبانه‌روز به 150 لیتر برسانند تا بتوانیم تابستان را بهتر و راحت‌تر پشت‌سر بگذاریم.

نوذری پور با اشاره به اینکه مصرف آب در تهران هنوز با الگوی تعریف‌شده دنیا فاصله دارد و به ازای هر نفر ٢٣٠ لیتر آب در شبانه‌روز مصرف می‌شود، تأکید کرد: مصرف آب شرب مردم تهران در حال حاضر بیشتر از 150 لیتر در شبانه‌روز است، بنابراین درخواست ما این است که مردم مصرف‌آب شرب خود را کاهش دهند.

وی در پاسخ به این سؤال که از اخذ مجوز قانونی قطع آب مشترکان پرمصرف و صدور مصوبه آن از سوی دولت خبری نیست، گفت: فعلاً که از این مصوبه در دولت خبری نیست.

گفته می شود شرکت آب و فاضلاب استان تهران امسال برای مشترکان پرمصرف، لوازم کاهنده مصرف نصب و هزینه آن را به صورت اقساط از راه قبوض دریافت خواهد کرد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار