مدیرکل استاندارد استان تهران اعلام کرد: حدود 36 هزار عدد بستنی بسته بندی شده غیراستاندارد در سال گذشته توقیف شد.
کد خبر: ۲۵۸۲۹
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۶ 21 April 2015
به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد استان تهران، مسلم بیات افزود: این بستنی های غیراستاندارد که از مراکز تولید در سطح استان عرضه می شد توسط بازرسان و کارشناسان استاندارد، در سال 93 توقیف شد.

وی در ادامه به نکات بهداشتی در تولید بستنی اشاره کرد و گفت: از آنجا که بستنی از خامه، شیر، تخم مرغ، ژلاتین، شکر، مغز خشکبار، میوه ها و طعم دهنده ها تهیه می شود، از حساسیت زیادی برخوردار است که در صورت رعایت نکردن نکات بهداشتی، احتمال بروز هرنوع آلودگی و به تبع آن ایجاد مسمومیت در مصرف کننده افزایش می یابد.

بیات با تاکید بر توجه خریداران به تاریخ تولید، انقضا و نشان استاندارد بستنی های بسته بندی شده اظهار کرد: در مصرف این نوع بستنی ها باید به نگهداری بستنی در فریزر و سردخانه ها با دمای منفی 18 درجه سانتیگراد و نرم نبودن بستنی (بستنی شل شده قابل مصرف نیست، چون میکروب ها در آن به شدت زیاد می شود) توجه داشت.

وی گفت: چنانچه بستنی هر چند کوتاه مدت، از دمای منفی 18خارج شده و حتی دوباره به این دما بازگردانده نیز شود، متحمل شوک حرارتی شده و به شکل کشدار و آدامس گونه می شود که غیرقابل مصرف است.

بیات با تاکید بر استفاده نکردن از بستنی های باز و فله ای توصیه کرد: بستنی های سنتی باید از شیر پاستوریزه تهیه شده و در زمان برداشتن بستنی، ظروف و قاشق های آن به صورت مستمر باید تعویض شود.

مدیرکل استاندارد استان تهران افزود: بستنی را باید در قیف یا لیوان کاغذی استفاده کرد؛ زیرا ریختن بستنی در ظرف های بلور و مخلوط کردن آن با هم، عامل انتقال بیماری می شود.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار