کد خبر: ۲۴۶۶۶
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۹ 19 April 2015
به گزارش ایرنا، رجبعلی خسروآبادی با بیان اینکه بودجه و امکانات میراث فرهنگی استان تهران تناسبی با حجم بالای بناهای تاریخی پایتخت که نیازمند مرمت و احیا می باشد ندارد گفت: توجه شورای اسلامی شهر و شهرداری تهران به مقوله میراث فرهنگی سبب شد تا در سال 93 شاهد همکاری و مشارکت خوبی در صیانت از میراث فرهنگی تهران باشیم.

وی با اشاره به اینکه مرمت سردر باغ ملی و موزه استاد صنعتی مهم ترین رویداد در حال اجرا در حوزه میراث فرهنگی پایتخت است ادامه داد: اجرای این دو پروژه نمونه های موفق همدلی و مشارکت مجموعه مدیریت شهری با میراث فرهنگی استان تهران در مرمت بناهای تاریخی می باشد .

وی با بیان اینکه تحقق شعار 'دولت و ملت ، همدلی و همزبانی ' با افزایش آگاهی عموم جامعه از داشته های فرهنگی تاریخی در حوزه میراث فرهنگی محقق می شود، افزود: تا حفظ و حراست از میراث فرهنگی یک مطالبه عمومی نزد هموطنان نباشد میراث فرهنگی به عنوان متولی این امر به تنهایی قادر به حفظ این میراث عظیم ملی نخواهد بود. 

وی خاطرنشان کرد سازمان میراث فرهنگی برای حفظ و حراست از ابنیه تاریخی بیش از هر چیز به همدلی و همزبانی ملت نیازمند است .

مدیر کل میراث فرهنگی تهران گفت: نمایشگاه عکس عملکرد کارگاه های مرمتی تهران به مدت یک هفته از تاریخ 29 فروردین (امروز) در خانه تاریخی امام جمعه برپا می شود و علاقه مندان ضمن بازدید از خانه امام جمعه می توانند از این نمایشگاه دیدار داشته باشند.

خانه میرزا آقا خان نوری (خانه امام جمعه) در خیابان ناصر خسرو کوچه امام جمعه واقع است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار