فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران گفت: طرح جهادی ویژه گشت، کنترل و پایش پارک ملی لار از صبح امروز(چهارشنبه) آغاز شد.
کد خبر: ۲۳۹۲۹۲
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۶ 01 June 2016
نقی میرزاکریمی افزود: طرح جهادی ویژه گشت و پایش پارک ملی لار با حضور بیش از 50 نیروی محیط بان با توجه به پایان فصل زایمان حیات وحش از جمله گونه کل و بز و به منظور پیشگیری از بیماری های واگیر به مدت پنج شبانه روز در پارک ملی لار اجرا می شود.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران با اشاره به وسعت محدوده فعالیت محیط بانان در اجرای این طرح اظهار کرد: 28 هزار هکتار مساحت پارک ملی لار و 73 هزار هکتار وسعت منطقه شکار ممنوع، در مجموع محدوده عملیاتی اجرای این طرح جهادی قرار دارد.

وی به اعزام 25 تا 30 نیروی کمکی از دیگر مناطق تحت مدیریت اداره کل محیط زیست استان تهران به منظور اجرای این طرح اشاره کرد و افزود: مقرر شده به منظور استقرار و پایش نیروهای یگان حفاظت محیط زیست، منابع طبیعی و بخشداری، از ورود زنبورداران، دام های اهلی عشایر و همچنین گردشگران به محدده پارک ملی لار از امروز(چهارشنبه) تا 20 خرداد جلوگیری شود.

میرزاکریمی گفت: پس از سپری شدن طول مدت ممنوعیت ورود به محدوده طرح گشت و پایش، دام های اهلی که کارت واکسیناسیون بیماری های دامی را از اداره کل دامپزشکی استان دریافت کرده باشند، می توانند وارد پارک شوند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران با اشاره به اینکه برخی از گردشگران هنگام ورود به پارک ملی لار ضوابط زیست محیط را رعایت نمی کنند، اظهار کرد: این افراد با بجا گذاشتن پسماند ظروف غذایی و ریختن مواد شوینده شیمیایی به داخل رودخانه، حرکت خودرو(آفرود) در مسیر طولی رودخانه و تخریب کف رودخانه و نابودی لارهای ماهی های قزل آلا خساراتی را به محیط زیست این پارک ملی وارد می کند.

میرزا کریمی تصریح کرد: در صورت طولانی شدن اجرای طرح گشت و پایش پارک ملی لار، احتمال تمدید دوره زمانی ممنوعیت ورود گردشگران و عشایر به این منطقه نیز وجود دارد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران تصریح کرد: با توجه به تداخل زمانی اجرای دو طرح (گشت و پایش پارک لار و کنترل و پیشگیری بیماریهای واگیر حیات وحش استان تهران) از شهروندان تقاضا می شود در بازه زمانی 12 تا 20 خرداد ماه از مراجعه به پارک ملی لار خودداری کنند.

پارک ملی لار یکی از مناطق حفاظت ‌شده کشور با اکوسیستم‌های کوهستانی مرتفع و آبی است.

این منطقه در البرز مرکزی نزدیک دامنهٔ جنوب غربی دماوند و در مرز دو استان تهران و مازندران قرار دارد.


منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار