رییس حفاظت محیط زیست شهرستان ری گفت: یازده واحد آلاینده ریخته گری در شهرک صنعتی شمس آباد واقع در بخش فشافویه ری به موجب ایجاد آلایندگی هوا اخطاریه زیست محیطی دریافت کردند.
کد خبر: ۲۳۳۵۲
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۳ 15 April 2015
محسن شوکتی در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت: شب گذشته تیم کارشناسی این اداره در گشت و پایش شبانه صنایع مستقر در شهرک صنعتی شمس آباد موفق به شناسایی تعداد یازده واحد آلاینده ریخته گری در زمینه آلومینیوم، چدن و روی در این منطقه شدند.

وی افزود: این واحدها با ایجاد آلودگی هوا ضمن تخریب محیط زیست، موجبات تهدید سلامت و بهداشت واحدهای همجوار را فراهم کرده اند.

شوکتی تصریح کرد: پس از اتمام مهلت اخطاریه دو هفته ای، این واحدها بایستی مجوز و پروانه فعالیت و سایر مستندات خود را ارایه و نیز نسبت به رفع مشکلات زیست محیطی و بهسازی سیستم اقدامات لازم را بعمل آورند در غیراینصورت با اقدامات قانونی مواجه خواهند شد.

رییس حفاظت محیط زیست شهرستان ری تاکید کرد: این واحدها درصورت داشتن مجوز رسمی فعالیت بایستی اقدامات زیست محیطی لازم از جمله نصب فیلتراسیون، انجام خود اظهاری، مدیریت پسماند و ایجاد فضای سبز را در دستور کار خود قرار دهند تا نسبت به ادامه فعالیت آنان تصمیم گیریهای لازم اتخاذ شود.

شوکتی با تاکید بر اینکه این اداره برخورد با متخلفان زیست محیطی را در سال 94 نیز بطور جدی در دستور کار خود قرار داده، بیان داشت: با توجه به تقویت نیروی کارشناسی این اداره در سال جدید گشت و پایش شبانه واحد های صنعتی شهرستان ری در سال 94 به طور گسترده در برنامه کاری این اداره قرار دارد و نیز با افزایش گشت های روزانه با متخلفان برطبق قانون بشدت برخورد خواهد شد. 

شهرک صنعتی شمس آباد واقع در 35 کیلومتری جاده تهران - قم ، با بیش از 2800 هکتار مساحت ، 1500 واحد فعال و 20 هزار نفر جمعیت فعال ، در منطقه حسن آباد بخش فشافویه شهرستان ری قرار دارد. 
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار