معاون سیاسی و اجتماعی استانداری تهران گفت: اگرچه شوراها وظیفه قانونگذاری محلی را برعهده دارند اما حکومتداری نیازمند انسجام و همدلی است.
کد خبر: ۲۲۷۲۴۷
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۶ 10 May 2016
سیدشهاب الدین چاوشی در همایش شوراهای اسلامی شهر و روستای شهرستان شهریار استان تهران با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با فرماندهان نیروی انتظامی افزود: براساس منویات معظم له، نظام جمهوری اسلامی باید از حداکثر اقتدار بدون رفتارهای خشن برخوردار باشد.

وی با بیان اینکه بدون حضور و حمایت مردم، اهداف و آرمان های حکومت اسلامی محقق نمی شود تصریح کرد: خداوند در قرآن کریم به صراحت(خطاب به مردم) اشاره کرده که مرا یاری کنید تا شما را یاری کنم که این مهم نشانگر اهمیت نقش و انتخاب مردم در عرصه حکومت داری است.

چاوشی با بیان اینکه مردم در نظام مردم سالاری دینی جمهوری اسلامی از نقش مهمی برخوردارند تاکید کرد: منتخبان مجلس و شوراها، اعتبار و جایگاه خود را به واسطه رای مردم کسب می کنند و احترام جامعه نسبت به آنها به دلیل اقبال و انتخاب مردم است.

وی با اشاره به نقش و جایگاه ویژه مردم در نظام مقدس جمهوری اسلامی، اظهار کرد: در این نظام تمامی ارکان حاکمیت با برگزاری انتخابات و با رای مستقیم یا غیرمستقیم مردم انتخاب و منصوب می شوند.

چاوشی با تاکید بر نقش مردم برای پشتیبانی از حکومت تاکید کرد: امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی همواره بر نقش مردم و اهمیت حضور آنها در صحنه های مختلف دفاع از نظام جمهوری اسامی تاکید داشته و دارند.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار تهران در ادامه با تبیین جایگاه شوراهای اسلامی در نظام جمهوری اسلامی گفت: براساس فصل هفتم قانون اساسی، بخشی از اداره امور کشور به شوراها به عنوان قانونگذاران محلی سپرده شده است.

وی مصوبات شوراهای اسلامی شهر و روستا را برای ادارات و دستگاه های اجرایی محلی در حکم قانون دانست و یادآور شد: همانگونه که مجلس شورای اسلامی نمی تواند قوانینی خلاف قانون اساسی کشور وضع کند، شوراها نیز نمی توانند مصوباتی خلاف قوانین عادی و اساسی کشور داشته باشند.

براساس گزارش سایت استانداری تهران، چاوشی به موضوع تفکیک قوا و مسئولیت ها در جمهوری اسلامی اشاره و اظهار کرد: اگرچه شوراها وظیفه قانونگذاری محلی را برعهده دارند اما حکومتداری نیازمند انسجام و همدلی است.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار