معاون فني و عمران شهردار تهران با اشاره به تجربه ١٤ ساله خود در عرصه مديريت شهري، سه اولويت اصلي پايتخت در اجراي پروژه هاي عمراني را تكميل شبكه جمع آوري آب هاي سطحي، شبكه فاضلاب و توسعه مترو به عنوان شبكه حمل و نقل ارزان و سريع ذكر كرد.
کد خبر: ۲۲۶۸۶۲
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۰ 09 May 2016
عليرضا جاويد روز دوشنبه در آيين افتتاح نخستين كنفرانس ملي احيا و ساماندهي رودخانه هاي شهري كه در مركز همايش هاي بين المللي رايزن برگزار شد افزود: اگر به اين سه اولويت توجه نشود دچار غفلت تاريخي شده ايم.

وي اظهار كرد: اولويت اصلي پروژه هاي عمراني و فني پايتخت در زيرزمين است كه اجراي آنها نيازمند توجه و حمايت جدي مسئولان است.

معاون فني و عمران شهردار تهران به روند اجراي طرح هاي مديريت شهري پايتخت در سه دهه گذشته اشاره كرد و گفت: در اين مدت طرح هاي مهم توسعه شبكه بزرگراهي و گسترش شهر به سمت غرب مورد توجه مديريت شهري پايتخت قرار داشته و امروز بازگشت به توپوگرافي طبيعي به عنوان يك ضرورت در دستور كار شهرداري تهران قرار دارد.

وي افزود: در اين طرح استخوان بندي شهر به جاي تكيه بر توسعه شهري و بزرگراهي مبتني بر ظرفيت هاي طبيعي از جمله رودخانه هاي موجود است.

جاويد با بيان اينكه در گذشته رودخانه ها محل انباشت زباله و نخاله بود اظهار كرد: اين درحالي است كه امروز با اهتمام ويژه مديريت شهري، بستر رودخانه ها به محيط هاي فعال شهري تبديل شده و ناهنجاري هاي زيست محيطي آن نيز به حداقل رسيده است.

وي احداث بوستان هاي نهج البلاغه و جوانمردان، ساماندهي و بهسازي رودخانه ها و افزودن ده ها هكتار به سرانه فضاي سبز را از جمله اقدامات مديريت شهري در بازگشت به توپوگرافي طبيعي شهر تهران عنوان كرد.

معاون فني و عمران شهردار تهران با اشاره به جمعيت، خط سكونتگاه و خط القعر شهر تهران تصريح كرد: نبايد تجربه و آسيب هاي مالي سيل تجريش را از ياد برد چرا كه سابقه تاريخي وقوع سيلاب هاي گذشته خطر وقوع سيلاب در تهران را هشدار مي دهد.

نخستين كنفرانس ملي احيا و ساماندهي رودخانه هاي شهري كه از صبح امروز در مركز همايش هاي رايزن تهران آغاز شده به مدت دو روز با حضور جمعي از مديران، كارشناسان و متخصصان حوزه مديريت شهري ادامه دارد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار