رییس کمسیسون برنامه و بودجه شورای شهر گفت : شهرداری تهران در سال گذشته از ۱۲۰ میلیارد تومانی که باید به سازمان آتش نشانی پرداخت می کرد تنها ۴۰ میلیارد تومان را اختصاص داده است.
کد خبر: ۲۲۶۲۹۰
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۸ 08 May 2016
علیرضا دبیر با اشاره به اینکه سازمان آتش نشانی در اولویت تخصیص بودجه در شهرداری تهران نیست؛ اظهار داشت: شهرداری تهران در سال گذشته از ۱۲۰ میلیارد تومانی که باید به سازمان آتش نشانی پرداخت می کرد تنها ۴۰ میلیارد تومان را اختصاص داده است.

علیرضا دبیر رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران در دویست و پنجاه هفتمین جلسه رسمی چهارمین دوره شورای اسلامی شهر تهران در خصوص بررسی لایحه «تامین و استقلال منابع مالی پایدار سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی» اظهار داشت: پرسنل آتش نشانی قشر زحمت کشی هستند که جان شان را برای حفظ جان مردم به خطر می اندازند و شورا وظیفه دارد از این قشر زحمت کش حمایت کند.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه افزود: لایحه ارائه شده به شورا طرحی پایدار نیست و کار کارشناسی لازم روی آن انجام نشده است. این لایحه باید به کمیسیون برگردد و مجددا بررسی و کارشناسی شود.

وی با بیان اینکه نظر کمیسیون برنامه و بودجه نیز با جزئیات این لایحه متفاوت است؛ به مصوبه شورای سوم اشاره کرد و گفت: در شورای سوم مصوب شد برای کمک به سازمان آتش نشانی دو درصد از عوارض پروانه ها به این سازمان تعلق گیرد. این مصوبه قانونی است که باید در مجموعه شهرداری اجرا شود اما متاسفانه کمیته تخصیص این قانون را در اولویت قرار نمی دهد.

دبیر تصریح کرد: در سال گذشته از ۱۲۰ میلیارد تومانی که باید به سازمان آتش نشانی پرداخت می شد تنها ۴۰ میلیارد تومان تخصیص یافت و در چنین شرایطی مسلما این سازمان و کارکنان زحمت کش آن به مشکل برخواهند خورد.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران خاطر نشان کرد: وظیفه ما نمایندگان مردم در شورای شهر این است که در مصوب کردن طرح پایدار برای سازمان آتش نشانی با نگاه مثبت کمک کنیم.

در پایان این طرح با موافقت اکثر اعضای شورا برای بررسی بیشتر و انجام کار کارشناسی به کمیسیون برگشت.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار