مجلس دهم با استیضاح وزیر کشورافتتاح می شود؟
تابناک تهران- «در دولت نهم نیز چند بار ایشان -وزیر کشور - به مجلس دعوت شد اما بحثی از استیضاح وی مطرح نشد و این که آقای مطهری در این خصوص سخن گفته است چنین مطلبی تاکنون مطرح نشده و بعید به نظر می رسد در مجلس دهم وزیر کشور استیضاح شود.»
کد خبر: ۲۱۹۹۷۶
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۹ 27 April 2016
مجلس دهم کار خود را از هشتم خرداد ماه آغاز می کند. کارشناسان معتقدند که این مجلس با اکثریت مستقل ها شکل می گیرد. در واقع بر اساس این اظهارنظرها ساختمان بهارستان در طی چهار سال آینده روزهای آرامی را سپری خواهد کرد.

دولتی ها امیدوارند که با نمایندگان این دوره تفاهم بیشتری داشته باشند. البته مجلس دهم نیز با کابینه یازدهم از همان روزهای اول راه مدارا را در پیش گرفت اما علی رغم همه اینها مجلس در طی دوسال عمر دولت تا کنون به 16 وزیر کارت زرد،4 وزیر استیضاح و2 وزیر نیز کارت قرمز گرفتند.
وکلای ملت پیش از این به علی‌‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش (2 کارت زرد)، علی ربیعی وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی (دو کارت زرد)، رضا فرجی‌دانا وزیر سابق علوم (یک کارت زرد)، علی طیب‌نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی (سه کارت زرد )، علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی (2 کارت زرد)، عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور (یک کارت زرد) و محمدرضا نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت (3کارت زرد)، محمود گودرزی (یک کارت زرد) و محمود واعظی وزیر ارتباطات (یک کارت زرد) داده‌ بودند.

اکنون نیز در پس کشمکش اعتبار نامه نماینده اصفهان علی مطهری خبر از استیضاح وزیر کشور داد. علی مطهری در سخنانی اعلام کرد:«نماینده مردم تهران در مجلس تأکید کرد که با استیضاح رحمانی فضلی جلوی رویه خلافی، که ممکن است منجر به رد صلاحت رئیس جمهوری هم شود خواهیم ایستاد.»و این شاید اولین رویارویی مجلس دهم با دولت یازدهم باشد.

آیا مجلس دهم کار خود را با استیضاح وزیر کشور آغاز می کند؟

یک نماینده اصولگرای مجلس نهم در گفت و گو با تابناک هر گونه سخنی برای استیضاح وزیر کشور  در مجلس نهم و دهم را تکذیب کرد و گفت: برخی از نمایندگان مجلس به وزیر کشور اعتراضاتی در خصوص برخی فرمانداران و معاونت های سیاسی استان ها داشتند اما ایشان فردی انقلابی و دلسوز هستند و به نظر می رسد برای آرام شدن فضا تغییرات و جابجایی های در برخی از فرمانداری ها و یا معاونت های سیاسی استانها انجام دهد.

علی کائیدی در ادامه این گفت و گو افزود: در دولت نهم نیز چند بار ایشان به مجلس دعوت شد اما بحثی از استیضاح وی مطرح نشد و این که آقای مطهری در این خصوص سخن گفته است چنین مطلبی تاکنون مطرح نشده است و بعید به نظر می رسد در مجلس دهم وزیر کشور استیضاح شود.

وی ادامه داد: برخی از معاونت های سیاسی با آمدن استانداران جدید تغییر نکردند و برخی هم به صورت جناحی رفتار می کنند و حتی در برخی از استان ها معاونت های سیاسی کارها را اداره می کنند و در انتخابات بسیاری به این روند اعتراض داشتند. در واقع فضایی برای استیضاح وزیر کشوردر مجلس نهم وجود نداشت و در مجلس دهم نیز فقط آقای مطهری آن را طرح کرد که بعید است این اتفاق بیفتاد.


منبع: تابناک
برچسب ها: وزیر ، کشور ، استیضاح
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار