مدیر اداره جهاد کشاورزی شهرستان ری از آغاز اجرای طرح مبارزه با سن غلات گندم و جو در سطح 20 هزار هکتار اراضی شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۲۱۲۴۳
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۱ 11 April 2015
داریوش جوادی در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت: از این میزان بالغ بر 11 هزار و 500 هکتار به کشت گندم و 8 هزار و 500 هکتار به کشت جو اختصاص دارد که تا کنون حدود 2500 هکتار از این اراضی طرح مبارزه با سن غلات به مورد اجرا گذاشته شده است.

وی افزود: ادامه فعالیت طرح مبارزه با سن غلات بستگی به وضعیت جوی از جمله باد و بارش دارد و چنانچه بحران طبیعی در پیش نباشد مبارزه با سن غلات ادامه خواهد داشت.

جوادی تصریح کرد: حشره سن از دامنه کوه به سمت مزارع هجوم می آورد و آفت آن موجب کاهش عملکرد کیفیت گندم و جو بویژه در بخش نانوایی می شود و به نوعی مصرف محصول گندم و جو برای انسان غیرقابل استفاده می شود.

وی تاکید کرد: جمعیت این حشره در زمانی که مبارزه با آن انجام نشود به طور تصاعدی بالا خواهد رفت بصورتی که از هر جفت تعداد 14 پوره (بچه) متولد می شود و تعداد سه تا پنج حشره برای هر متر مربع کافی است تا محصولات آن مزرع غیر قابل مصرف شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ری گفت: مبارزه با این حشره به صورت سمپاشی انجام می شود و رشد آن همزمان با رشد گندم شیری خواهد بود و ترشحات دندان های حشره با ورود به داخل محصول، پروتئین آنرا بی خاصیت می کند.

مجموع اراضی کشاورزی شهرستان قریب به 70 هزار هکتار است که به دلیل محدودیت استفاده از منابع آبی طی سالهای اخیر از این میزان 40 هزارهکتار آن قابل کشت و بهره برداری است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار