رئیس سازمان فرهنگی-هنری شهرداری تهران از آغاز به کار کتابخانه نابینایان خاوران به زودی خبر داد.
کد خبر: ۱۸۰۸۰۹
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۵ 14 February 2016
محمود صلاحی ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: یکی از تاکیدات سازمان در سال جاری موضوع ساماندهی و یکپارچه سازی کتابخانه های تحت پوشش شهرداری تهران بوده است. به این معنی که تا پیش از این حدود 85 کتابخانه تحت نظارت سازمان فرهنگی و 285 کتابخانه در اختیار سایر بخش های شهرداری تهران فعالیت می کردند.

وی افزود: با اجرای طرح یکپارچه سازی، تمامی 400 کتابخانه زیر نظر شهرداری تهران در اختیار سازمان فرهنگی-هنری قرار گرفت و بلافاصله پس از این اتفاق، اقدامات مربوط به فهرست نویسی در فرهنگسرای شفق آغاز شد که در حال حاضر نیز ادامه دارد.

رئیس سازمان فرهنگی-هنری شهرداری تهران راه اندازی کتابخانه های ویژه نابینایان را یکی از مهم ترین اقدامات سازمان در راستای دسترسی هر چه آسان تر معلولان به فضاهای فرهنگی معرفی کرد و گفت: تا پیش از این برای استفاده معلولان از کتابخانه ها تنها کتاب هایی با خط بریل موجود بود. این بار اما برای اولین بار با تامین اعتبار و خرید تجهیزات مورد نیاز، نابینایان نه تنها می توانند کتاب بخوانند بلکه از امکان تایپ کردن و حتی کپی گرفتن برخوردار می شوند.

صلاحی از بهره برداری کتابخانه نابینایان خاوران تا قبل از اتمام سال جاری خبر داد و عنوان کرد: علاوه بر این قرار است تا کتابخانه دیگری ویژه نابینایان در اسفند ماه به بهره برداری برسد.

رئیس سازمان فرهنگی-هنری شهرداری تهران ادامه داد: در نمایشگاه بین المللی کتاب مسکو نیز در شهریور ماه شرکت کردیم و آن هفته را به هفته فرهنگی تهران تبدیل کردیم. البته ما آمادگی داریم با کشورهای دیگر نیز هفته های مشترک فرهنگی برگزار کنیم.

صلاحی با بیان اینکه ارتباطات فرهنگی بر مبنای داشته های ارزشمند هویتی است و کشورها و شهرها در این زمینه داشته های خود را عرضه می کنند، خاطرنشان کرد: ارتباط با پاریس از سال گذشته هماهنگ شده بود و قرار بود از برج 10 امسال هفته فرهنگی در پاریس داشته باشیم که به دلیل مشکلات امنیتی که در این شهر اتفاق افتاد به خواست دو کشور به تعویق افتاد.

وی تاکید کرد: بعد از آن که وضعیت در پاریس به حالت عادی درآمد حتما این هفته فرهنگی را برگزار می کنیم. البته سایر کشورها هم اگر اعلام آمادگی کنند ما حاضر هستیم با دست پر و با تمام جلوه های فرهنگی حضور پیدا کنیم. 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار