معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 9 از اجرای طرح جهادی سلامت در سطح محلات منطقه خبر داد و گفت: این طرح به همت اداره سلامت و مشارکت سلامت یاران در محله های منطقه با جدیت دنبال می شود.
کد خبر: ۱۶۹۷۱۹
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۹ 25 January 2016
هاشم فخاری در این خصوص اظهار داشت: هدف از اجرای طرح ، ارتقای سلامت شهروندان بوده و همیشه پیشگیری بهتر از درمان است و وقتی ساکنان محلات راه های جلوگیری از بیماری ها را یاد بگیرند در واقع نخستین قدم برای ایجاد جامعه سالم برداشته شده است.

وی افزود: مجریان این طرح ، سلامت یاران و مربیان سلامت ساکن در هر محله بوده و شرط عضویت در این گروه نیز داشتن تحصیلات مرتبط با رشته پزشکی ، پیراپزشکی و روان شناسی است.

معاون شهردار منطقه 9 ادامه داد: این افراد از میان فارغ التحصیلان رشته های روان شناسی ، تغذیه ، پرستاری ، مامایی و پزشکی انتخاب می شوند و فعالیت آنان براساس نیازسنجی هر محله آغاز می شود.

وی اظهار داشت: مسئولان اداره سلامت منطقه برای آگاهی کارشناسان و سلامت یاران با برگزاری کلاس های آموزشی سعی می کنند اطلاعات دقیق تری را به این افراد آموزش دهند.

فخاری بر تداوم برگزاری جلسات آموزشی برای سلامت یاران تاکید کرد و اذعان داشت: این جلسات آموزشی کمک می کند تا شهروندان اطلاعات دقیق و به روزتری درباره پیشگیری از بیماری ها داشته باشند.

به گفته معاون شهردار منطقه 9 ، استقبال شهروندان از اجرای این طرح مناسب بوده و سعی می کنیم با توجه به نیازسنجی اهالی ، نیازها و خواسته ها مشخص و توسط کارشناسان آموزش داده شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار