رئیس اداره بهزیستی شهرستان قرچک از اجرای طرح جمع آوری متکدیان با هدف مقابله با آسیب های اجتماعی مرتبط با این پدیده و زیباسازی چهره شهر خبر داد.
کد خبر: ۱۶۷۰۰۷
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۳ 20 January 2016
احمد ثامنی راد روز چهارشنبه افزود: این طرح با هدف پاکسازی چهره شهر و همچنین ایجاد امنیت و آرامش روانی برای شهروندان اجرایی شده است.

وی اظهار کرد: طرح جمع آوری متکدیان حرفه ای با همکاری فرمانداری، شهرداری، کمیته امداد و نیروی انتظامی شهرستان قرچک اجرا و تاکنون افزودن بر20 متکدی حرفه ای از سطح شهر جمع آوری شدند.

ثامنی راد تصریح کرد: برخی از متکدیان جمع آوری شده اتباع کشورهای افغانستان و پاکستان هستند که برای تعیین تکلیف به پلیس امنیت شهرستان قرچک تحویل شدند.

رئیس بهزیستی شهرستان قرچک افزود: همچنین با شناسایی خانواده برخی از متکدیان جمع آوری شده، این افراد به خانواده خود تحویل و یا برای تامین نیازهای مالی به کمیته امداد حضرت امام(ره) شهرستان معرفی شدند.

وی اظهار کرد: براساس قانون، فردی که تکدی یا کلاشی را پیشه خود قرار داده و از این راه امرار معاش کند به حبس از یک تا سه ماه محکوم خواهد شد و چنانچه با وجود توان مالی مرتکب این عمل فوق شود، علاوه بر مجازات قانونی، اموالی که از طریق تکدی و کلاشی بدست آورده نیز مصادره می شود. 

به گفته وی، همچنین هرکس طفل صغیر یا غیر رشیدی را وسیله تکدی قرار دهد یا افرادی را به این امر بگمارد به سه ماه تا دوسال حبس و استرداد تمامی اموالی که از این طریق بدست آورده، محکوم خواهد شد. 

رییس اداره بهزیستی شهرستان قرچک افزود: اجرای طرح جمع آوری متکدیان حرفه ای شهرستان با هدف ریشه کنی این پدیده زشت اجتماعی، ادامه دارد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار