رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران از مخالفت خود را دریافت عوارض از معابر و تونل های شهر تهران خبر داد.
کد خبر: ۱۵۵۹۴۹
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۵ 02 January 2016
علیرضا دبیر روز شنبه خاطر نشان کرد: تونل ها و معابر شهر تهران با پول شهروندان ساخته شده و دریافت عوارض از آنها ظلم به مردم است.

وی با بیان اینکه زمانی دریافت عوارض منطقی است که تونل ها با پول و سرمایه مردم ساخته نشده باشند گفت: در تمام دنیا برای تونل هایی که با سرمایه بخش خصوصی احداث می شوند عوارض وضع می کنند و این روالی منطقی است اما تونل هایی که در شهر تهران ساخته شده با بودجه عمومی احداث شده و دریافت عوارض از آنها منطقی نیست.

علیرضا دبیر تاکید کرد: از سال گذشته تاکنون لایحه دریافت عوارض از معابر خاص از سوی شهرداری به شورای شهر ارائه شده اما تاکنون برای رعایت حقوق شهروندان مانع از به جریان افتادن آن شده ایم.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران افزود: اکنون نیز این لایحه در کمیسیون برنامه و بودجه درحال بررسی است و بزودی در صحن علنی شورای شهر مطرح می شود.

وی گفت: در این لایحه بر دریافت عوارض از تونل های رسالت و توحید نیز تاکید شده که کمیسیون با این بند به طور ویژه به دلیل اینکه مسیر جایگزینی وجود ندارد مخالف است.

وی درباره دریافت عوارض از پل طبقاتی صدر که در این لایحه به آن اشاره شده نیز بیان داشت: با مبلغ پیشنهادی عوارض این پل نیز مخالف هستیم و هنوز به جمع بندی نهایی نرسیده ایم.

دبیر خاطر نشان کرد: از آنجایی که این طرح برای اولین بار در کشور اجرا می شود باید به طور کلی طرحی برای توجیه ساز و کار دریافت عوارض به کمیسیون ارائه شده و ایرادات آن بررسی شود.
سال گذشته شهرداری تهران لایحه دریافت عوارض از معابر خاص را به شورای شهر تهران ارائه کرد.
در صورت تصویب شورای اسلامی شهر تهران از تونل های نیایش، توحید و رسالت و پل طبقاتی صدر عوارض دریافت می شود.

گفته می شود قیمت پایه سه هزار ریال برای عوارض تردد در معابر یاد شده در نظر گرفته شده است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار