مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار شهرداری تهران با اشاره به برپایی هشتمین جشنواره بین المللی هفته ارگانیک تهران گفت: در سال گذشته غرف ارگانیک میادین و بازارها از ۵ غرفه به ۲۲ غرفه افزایش پیدا کرده است.
کد خبر: ۱۴۴۵۲۳
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۹ 14 December 2015
عبدالحسین رحیمی با بیان اینکه هشتمین جشنواره بین المللی هفته ارگانیک تهران که از 28 آذرماه لغایت 4 دی ماه در بوستان گفت وگو برگزار می‌شود، گفت: غذای سالم، شهروند سالم و شهر سالم شعار شهرداری تهران است. برپایی جشنواره ارگانیک یعنی توجه به سلامت مردم از طریق مصرف مواد غذایی سالم که با حمایت شورای شهر این اقدام صورت می‌پذیرد.

وی با بیان اینکه از سال گذشته انجمن ارگانیک با حضور در جشنواره باعث شد تا کار به متصدیان اصلی خودش واگذار شود، خاطرنشان کرد: شهرداری تهران در سال گذشته و امسال تنها حامی این جشنواره بوده و است. در کشور ما مشکل کمبود محصولات غذایی وجود ندارد به همین منظور شهرداری تهران طی هشت سال گذشته براساس مصوب شورای شهر در این حوزه وارد شد که تنها دلیل آن اهمیت سلامت شهروندان است.

مدیرعامل سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران با بیان اینکه توجه مردم به حقوق طبیعی خودشان که مصرف مواد غذایی است باید احقاق شود، ادامه داد: از سال گذشته این جشنواره با کمک انجمن ارگانیک و شهرداری تهران در حال برگزاری است.

وی با تاکید بر اینکه پیش بینی شده در جشنواره امسال بیش از صد غرفه در بخش محصولات ارگانیک، طبیعی و گیاهان دارویی پیش فعالیت کنند، یادآورشد: در جشنواره  امسال «جامعه گیاه درمانی» حضور خواهند داشت و امیدواریم تا بخش عمده کشاورزی ما به سمت محصولات ارگانیک حرکت کند.

رحیمی با بیان اینکه بیش از 10 هزار نمونه از محصولات در پایان سال 93 در تمامی میادین و بازارها نمونه گیری شده است، اذعان کرد: نتیجه این نمونه گیری ها به دستگاه های ذیربط اعلام شده این در حالی است که از محصولات به صورت رندم و تصادفی نمونه گیری می‌شود تا در اختیار شورای شهر قرار گیرد. اگر در سازمان میادین محصولات کشاورزی ، باقی مانده سموم و فلزات سنگین بیش ازحد استاندارد باشند، حذف خواهند شد. این درحالی است که از سال گذشته از 5 غرفه ارگانیک در میادین و بازارهای شهر تهران به 22 غرفه ارگانیک افزایش غرف داشته‌‌ایم.

رئیس انجمن ارگانیک ایران: متخلفان تولیدات محصولات ارگانیک به سازمان تعزیرات حکومتی ارجاع داده می‌شوند

سید رضا نورانی بابیان اینکه امسال برای اولین بار این جشنواره به صورت بین المللی برگزار می‌شود، گفت: امیدواریم جشنواره ارگانیک ایران در سطح دنیا نیز برگزار شود. امروزه سبک زندگی در دنیا، تولید محصولات ارگانیک است تا بتوانیم به  آسمان آبی – زمین پاک و همچنین محیط زیست سبز قدم برداریم و این موضوع تنها با مشارکت سازمان میادین صورت می‌پذیرد.

رئیس انجمن ارگانیک ایران با تاکید بر ابلاغیه رهبر معظم انقلاب در ماه گذشته خاطرنشان کرد : ابلاغیه ایشان راه را برای همه ما هموار کرده به طریقی که دراین ابلاغیه تولید محصولات ارگانیک یکی از ارکان مهم عنوان شده است. در دهه‌‌های گذشته سموم شیمیایی از طریق یارانه به تولید کنندگان داده می‌شد اما با افزایش محصولات ارگانیک می‌توانیم این سموم و بسیاری از بیماری‌ها را کاهش دهیم.

وی با بیان اینکه در تولیدات ارگانیک پسماند کمتری نیز خواهیم داشت، اضافه کرد: امروزه  5 تا 6 درصد شهروندان از محصولات ارگانیک استفاده می‌کنند اما متاسفانه تولیدات محصولات ارگانیک زیر یک درصد است‌.

نورانی در خصوص جلوگیری از سوء استفاده از محصولات ارگانیک و برخی تقلبات در این زمینه گفت: افرادی که در این باره تقلب کنند بعد از چندین بار تذکر، به سازمان تعزیرات حکومتی ارجاع داده می‌شوند.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار