سخنگوی ستاد مرکزی اربعین حسینی گفت: تا ساعت ۲۴ دیشب تعداد چهارصد هزار و ۳۸۰ نفر از زائرین ایرانی از مرزهای مهران، شلمچه و چذابه وارد کشور عراق شدند.
کد خبر: ۱۳۴۵۵۴
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۷ 24 November 2015
 دین پرست با بیان اینکه از ابتدای ماه صفر تاکنون ۳۳۷ هزار و ۷۰۸ جلد گذرنامه صادر شده است گفت: تنها در روز گذشته، ۲۷ هزار و ۵۰۲ جلد گذرنامه صادر و تحویل متقاضیان شده است.

وی افزود : تعداد ۱۰۱ هزار و ۸۷۰ نفر از زائران دیروز از مرزهای سه گانه کشور به عراق عزیمت کردند که تعداد ۴۰ هزار و ۲۲۷ نفر از این افراد از مرز مهران، ۳۲ هزار و ۳۹۵ نفر از مرز شلمچه و ۲۵ هزار و ۲۴۸ نفر از مرز چزابه رهسپار عتبات عالیات، برای شرکت در مراسم اربعین حسینی شدند و این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل از رشد ۲۷ درصدی برخوردار است.

دین پرست تعداد روادید صادر شده در دفاتر ۱۵ گانه صدور روادید عراق در کشور را تا شب گذشته بیش از ۹۲۰ هزار فقره اعلام کرد و افزود: آخرین مهلت ثبت نام متقاضیان در سامانه سماح سازمان حج و زیارت کشور تا ساعت ۱۶ امروز سه شنبه سوم آذر بود که در جلسه امروز این زمان تا ۴۸ ساعت تمدید شد و این سامانه پس از ساعت اعلامی بسته خواهد شد، و آخرین مهلت تکمیل و تحویل مدارک تا ساعت ۱۶:۰۰ روز شنبه هفتم آذر تعیین شده است.

قائم مقام وزیر کشور در امور بین الملل و سخنگوی ستاد مرکزی اربعین حسینی گفت: در ۴۸ ساعت گذشته تعداد موکب های مسیر مهران به پایانه مرزی از ۱۷ موکب به ۳۷ موکب افزایش یافته است .

دین پرست با اشاره به بروز مشکل تراکم متقاضیان استانی و مراجعات پراکنده تعدادی از متقاضیان سایر استان های کشور در مراکز صدور روادید در استان خوزستان گفت: برای حل این مشکل امروز هیئتی متشکل از نمایندگان وزارتخانه های امور خارجه و کشور به استان خوزستان اعزام شده اند و خبرهای دریافتی حاکی از عادی شدن روند صدور روادید در این استان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار