رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران:
کد خبر: ۱۳۲۳۳
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۳ 12 March 2015
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران با اشاره به اینکه باید تلاش بیشتری برای حمایت از معلولان و جانبازان شود، گفت: تعداد قابل توجهی از این افراد در شهرداری استخدام هستند.

به گزارش خبرنگار فارس، حجت‌الاسلام عبدالمقیم ناصحی در مراسم واگذاری 500 دستگاه ویلچر به معلولان شهر تهران که صبح امروز با حضور اعضای شورای شهر و سخنگوی معاون توانبخشی بهزیستی در بوستان ولایت برگزار شد، اظهارداشت: بخشی از حقوق معلولان مربوط به دولت است و بخش دیگری مربوط به مدیریت شهری که ما تلاش می‌کنیم در این زمینه اقدامات گسترده‌ای را انجام دهیم.

وی تصریح کرد: در حال حاضر طرح‌ها و لوایح خوبی به تصویب رسیده است که هدف از این طرح‌ها و لوایح فراهم کردن شرایط مناسب جهت تردد معلولان، جانبازان، سازمندان و کودکان در شهر است.

حجت‌الاسلام ناصحی با اشاره به اینکه هم‌اکنون تعدادی از معلولان و جانبازان در شهر تهران در شهرداری استخدام شده‌اند، گفت: کشور ما از جمله کشورهایی است که جزء کنوانسیون حقوق معلولان است و در این بخش باید تلاش شود شرایط بهتری برای زندگی معلولان فراهم شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران ادامه داد: سازمان‌هایی از جمله سازمان بهزیستی و بنیاد شهید باید تلاش گسترده‌ای را برای ارائه خدمات به معلولان داشته باشد و در کنار آنها شورا، شهرداری و سازمان صدا و سیما وظایف خود را انجام دهد.

وی ادامه داد: قریب به 10 درصد جمعیت کشور را معلولان تشکیل می‌دهند که در کنار این 10 درصد حدود 40 درصد از خانواده‌ها درگیر مسائل و مشکلات معلولان هستند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار