مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران گفت : مسئله کیفی سازی در کوچک سازی دولت، به طور مشخص در حوزه ساختار، فناوری و نیروی انسانی صورت نگرفت. همین مسئله باعث شده که امروز نمایندگی ادارات خود را در برخی شهرستان ها نداشته و به طور قطع فعالیت دولت در شهرستان ها نیازمند خدمات و امکانات وسیع تری است.
کد خبر: ۱۲۷۸۴
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۸ 11 March 2015
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران رجبعلی خسروآبادی،مدیرکل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران با گلایه از کاهش نیروهای این سازمان در سال های اخیر اظهار داشت: متاسفانه کمبود نیرو مشکل عمده اي است که در سازمان میراث فرهنگی با آن مواجهیم.

وی افزود:در حوزه صنایع دستی نیز از 80 نیرو در سال 84 به 13 نفر رسیده ایم و 25 نفر نیز در حوزه گردشگری مشغول خدمت هستند.

خسروآبادی تاکید داشت: با این همه باید گفت که مسئله کیفی سازی در بحث کوچک سازی دولت ، به طور مشخص در حوزه ساختار، فناوری و نیروی انسانی صورت نگرفت.  همین مسئله باعث شده که امروز نمایندگی ادارات خود را در برخی شهرستان ها نداشته و به طور قطع فعالیت دولت در شهرستان ها نیازمند خدمات و امکانات وسیع تری است.

مدیرکل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران خاطرنشان کرد : آنچه که امروز شاهد آن هستیم، اين است كه امکانات در حوزه گردشگری کم است و این دستگاه با بضاعت فعلی تنها نقش هماهنگ کننده را بر عهده داشته و بازگشت آن به وظایف ذاتی خود مستلزم همکاری و هم افزایی تمامی دستگاه های دخیل در این حوزه مهم است .

وی تصریح کرد : در حال حاضر حدود 4 هزار بنا و بالغ بر 1700 اثر فرهنگی و تاریخی ثبت شده در استان تهران داریم که اگر هر کدام از این آثار یک نیرو را جهت حراست نیازمند باشد، نیروی انسانی قابل توجهی مورد نیاز است که در شرایط کنونی بی شک تحقق چنین مسئله ای مقدور نیست و باید در این راستا و تامین منابع انسانی در حوزه میراث فرهنگی اقدامات جدی صورت داد.

خسروآبادی عنوان داشت: تحقق این مسئله می تواند از طریق سازمان های مردم نهاد و نیروهای مردمی صورت گرفته و در این حوزه راهگشا باشد.

وی با اشاره به در پیش بودن سفرهای نوروزی مردم در استان تهران و سراسر کشور خاطرنشان کرد: سال گذشته در حوزه اصلاح خدمات سفر در استان اقدامات خوبی صورت گرفت که امیدواریم امسال نیز بتوانیم خدمات شایسته ای خدمت مردم عزیز داشته باشیم .

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار