شهردار منطقه 6 با اشاره به برگزیده شدن طرح پیاده راه تهران در سمینار پیاده راه‌ها گفت: این پیاده راه به زودی به طول یک و نیم کیلومتر در منطقه 6 و مابقی در منطقه 3 اجرایی خواهد شد.
کد خبر: ۱۲۴۵۴۲
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۲ 06 November 2015
عظیم بابایی در جمع خبرنگاران گفت: سمینار پیاده راه‌ها با عنوان "walk21" هر ساله در یکی از کشورهای دنیا برگزار می شود و در آن برترین پروژه‌ها در زمینه پیاده راه‌ها شرکت می کنند؛ امسال نیز طرح پیاده راه تهران از میان 208 طرح ارسالی از سوی 48 کشور توانست جزو طرح های برگزیده قرار بگیرد. امیدواریم در دوره های آتی این سمینار تهران بتواند میزبان برگزاری باشد.

وی درباره اجرایی شدن طرح این پیاده راه در قلب پایتخت افزود: هنوز برآورد هزینه طرح انجام نشده است؛ اما مجوزهای لازم اخذ شده و بزودی کار آغاز خواهد شد، این طرح پروژه ای مشترک میان منطقه 6 و 3 تهران خواهد بود که یک و نیم کیلومتر آن از میدان آرژانتین تا انتهای حکیم در منطقه 6 قرار می گیرد که آمادگی داریم از امروز مراحل اجرایی پروژه را آغاز کنیم.

وی با اشاره به پوسته تونل رسالت به عنوان بخشی از پروژه پیاده راه تهران، ادامه داد: در این مسیر احداث بوستان دوستدار کودک و پارکینگ طبقاتی به عنوان یکی از الزامات پیاده راه‌ها پیش بینی شده است، همچنین در محدوده خیابان الوند تا گاندی به عنوان بخش دیگری از پروژه مجموعه ورزشی خدماتی و ساخت مسیری برای برگزاری نمایشگاه‌های کتاب در بازه‌های زمانی مشخص در طول سال پیش بینی شده است.

بابایی تاکید کرد: بخش بزرگی از این پروژه مسائل فرهنگی را در بر می گیرد که در این مسیر از ظرفیت شورایاری‌ها در دو منطقه 6 و 3 به ویژه در جلب مشارکت های مردمی بهره خواهیم گرفت. در حال حاضر بسیاری از زیرساخت های لازم برای اجرای پروژه فراهم شده و حدود 70 درصد زمین‌های موجود در مسیر این پیاده راه آزادسازی شده و برای اجرای آن مشکلی وجود ندارد.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار