نخستین نمایشگاه هنرمندان پیشکسوت و شاخص صنایع دستی استان تهران با تجلیل از 30 هنرمند پیشکسوت به کار خود پایان داد.
کد خبر: ۱۲۱۱۹
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۵ 10 March 2015

به گزارش روابط عمومی باغ موزه قصر، آیین اختتامیه نخستین نمایشگاه هنرمندان پیشکسوت و شاخص صنایع دستی با حضور، رجبعلی خسرو آبادی مدیر کل میراث فرهنگی استان تهران، شهرام مریخی معاون صنایع دستی استان تهران، محمدرضا سعیدی مدیر باغ موزه قصر و جمعی از هنرمندان پیشکسوت و شاخص صنایع دستی استان تهران برگزار شد.

مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان تهران در این مراسم اظهار کرد: گردهمایی هنرمندان پیشکسوت و شاخص صنایع دستی را در نخستین دوره نمایشگاه به فال نیک می گیریم و امیدواریم با همکاری های مناسب بین نهادهای مختلف دست اندرکار در رفع مظلومیتی که هنر صنایع دستی استان تهران به آن دچار است، بکوشیم و شاهد توسعه و رونقی در این حوزه باشیم.

خسروآبادی افزود: برگزاری این نمایشگاه و تجمع و حضور هنرمندان پیشکسوت و شاخص استان تهران در محل باغ موزه قصر ویترینی شد تا این هنر و این هنرمندان گرانقدر مشهودتر از قبل ظاهر شوند.

خسروآبادی با اشاره به قول مساعد شهرداری و استانداری تهران برای ایجاد همکاری های بیشتر در جریان سازی اثربخش در حوزه صنایع دستی تهران گفت: طی برنامه ریزی های انجام شده در نظر داریم با برگزاری جلسه مشترکی با سازمان مشارکت های شهرداری تهران همکاری های دوجانبه ای را در پروژه های شهری همچون شهر آفتاب و ... داشته باشیم.

شهرام مریخی معاون صنایع دستی استان تهران نیز در ادامه مراسم با اشاره به تشکیل کارگروه های صنایع دستی استان با حضور 42 نفر از اساتید این رشته در محل موزه فرش گفت: شورای عالی صنایع دستی با بهره مندی از نظرات کارشناسی این اساتید تشکیل شد تا بتوانیم از این پس جلسات تخصصی در این حوزه داشته باشیم.

معاون صنایع دستی استان تهران از هنرمندان پیشکسوت صنایع دستی درخواست کرد تا در تدوین و طراحی لوگوی کارگاه های صنایع دستی که برطبق قوانین لازم و اجباری خواهد شد، اطلاع رسانی و فرهنگسازی لازم را در بین سایر هنرمندان فعال در این عرصه داشته باشند.

محمدرضا سعیدی مدیر باغ موزه قصر نیز گفت: برای همکاری های بیشتر در حوزه صنایع دستی و نیز برپایی نمایشگاه های ثابت صنایع دستی در محل باغ موزه قصر اعلام آمادگی می کنیم تا بدین ترتیب از حضور این هنرمندان بهره مند شویم.

در ادامه این مراسم، با حضور مدیر باغ موزه قصر و مدیران میراث فرهنگی استان تهران، از 30هنرمند پیشکسوت و اساتید صاحب نام و 31 هنرمندان شاخص جوان صنایع دستی با اهدای لوح تقدیر و تندیس نمایشگاه تجلیل شد.

در پایان این مراسم استاد ابراهیم نباتی به نمایندگی از هنرمندان شرکت کننده، با اهدای لوح سپاس و تندیس نمایشگاه و سبدگل از برگزارکنندگان «نخستین نمایشگاه هنرمندان پیشکسوت و شاخص صنایع دستی استان تهران» به دلیل حسن اجرای این حرکت فرهنگی تقدیر کردند.

نخستین نمایشگاه هنرمندان پیشکسوت و شاخص صنایع دستی استان تهران از 12 تا 18 اسفندماه در گالری هنری باغ موزه قصر برپا شد.

در این نمایشگاه، آثار بیش از 60 هنرمند شاخص و پیشکسوت صنایع دستی استان تهران در رشته های مختلف هنری و صنایع دستی به نمایش گذاشته شد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار