تابناک تهران- سازمان هواشناسی طی اطلاعیه ای از کاهش شدید دمای هوا در نیمه شمالی و شمال شرقی کشور خبر داد و اعلام کرد: طی سه روز آینده سامانه بارشی موجود در کشور فعال بوده و باعث ریزش باران و برف خواهد شد. همچنین هوای پایتخت طی این چند روز هم ابری و بارانی خواهد بود.
کد خبر: ۱۲۰۸۱۹
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۵ 31 October 2015
به گزارش تابناک تهران؛ بر اساس تحلیل آخرین داده ها و نقشه هاي پیشیابی هواشناسی، ضمن تداوم فعالیت سامانه بارشی فعال مستقر در کشور، طی سه روز آینده در شمال غرب، غرب، سواحل دریاي خزر، دامنه هاي البرز، مرکز، دامنه هاي زاگرس، شمال شرق بارش باران گاهی رعدوبرق و وزش باد در مناطق کوهستانی بارش برف پیش بینی می شود که طی روزهاي جمعه و شنبه در جنوب غرب، جنوب کشور و خلیج فارس بارش به صورت رگبار و رعدوبرق است و به تدریج از شنبه از شدت فعالیت این سامانه در مناطق غربی کشور کاسته می شود و گستره فعالیت این سامانه به شرق کشور میرسد.

براساس این گزارش از بعدازظهر امروز با تقویت پرفشار سطح زمین و جریانهاي شمالی، در روزهاي یکشنبه و دوشنبه آتی سردترین روزهاي هفته پیش بینی می شود که کاهش دما در نیمه شمالی کشور طی این مدت حدود 5 تا 7 درجه و در شمال شرق کشور حدود 8 تا 15 درجه سانتیگراد برآورد می شود و یکشنبه در ارتفاعات البرز و ارتفاعات شمال شرق کشور کولاك  برف دور از انتظار نیست.

دریاي خزر از شنبه بعدازظهر و یکشنبه مواج خواهد بود.

سازمان هواشناسی همچنین پیرو اطلاعیه ای هشدار داد: از امشب و طی روز های یک شنبه  و دو شنبه  باتقویت بیشترجریانهای شمالی و ریزش هوای سرد، کاهش دما در نیمه شمالی کشور حدود 5 تا 10 درجه و درشمال شرق کشور حدود 8 تا  12 درجه برآورد می شود. از اینرو بکارگیری سازوکار و اقدامات لازم در مصرف حاملهای انرژی در مناطق یاد شده توصیه می شود.   

به گزارش تابناک تهران هوای امروز دوشنبه در پایتخت کمی ابری در بعداز ظهر افزایش ابر، وزش باد شدید و بارش پراکنده خواهد بود. طی دو روز آینده هم آسمان پایتخت نیمه ابری تا ابری در بعضی ساعات باران و وزش باد شدید پیش بینی می شود.

بنا بر اعلام سازمان هواشناسی سرعت باد در تهران 6 متر بر ثانیه, 22 کیلومتر بر ساعت,  همراه با نم نسبی حدود  % 42 و دید افقی  بیش از  10 کیلومتر است.

همچنین بیشنیه دمای امروز تهران به 18 درجه سانتی‌گراد و کمینه به 12 و همینطور دو روز آینده هم در گرمترین ساعات 10 درجه سانتی گراد و در سردترین ساعات 5 درجه سانتی گراد متغیر خواهد بود.

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار