مديركل امور بانوان شهرداری تهران اعلام کرد: نهمین گردهمایی و ميثاق "زنان عاشورایی" چهارم آبان ماه در حسینیه شهدای بسیج برگزار مي‏شود.
کد خبر: ۱۱۷۲۳۳
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۴ 25 October 2015
به گزارش روابط عمومی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، نرگس معدنی پور با اشاره به برگزاري گردهمايي  و ميثاق زنان عاشورايي، گفت: نهمین دوره اين گردهمايي چهارم آبان ماه مصادف با دوازدهم محرم الحرام در حسینیه شهدای بسیج برگزار مي‏شود.

مديركل امور بانوان شهرداری تهران در ادامه گفت: ماه محرم ظرفیت‏های عظیمی برای فرهنگسازی دارد و وقایع عاشورا زمینه‏های الگویی بسیاری برای جامعه دارد، که در این بین نقش زنان در خور توجه است، ایثار، صبر، استقامت و خطبه ‏های دشمن شکن حضرت زینب(س)  نه تنها در آگاهی مردم آن دوران بلکه در آگاهی دادن به تمامی انسان‏ها در تمامی دوران‏ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و موجب بقا و جاودانگی اسلام شده است.

وی با اشاره به آنکه در این همایش بانوان هیئات مذهبی حضور دارند، افزود: در این گردهمایی برنامه ‏هایی شامل مداحي و عزاداري در رثاي سيد و سالار شهيدان حضرت امام حسين (ع) و مصائب اسارت اهل بيت (ع) و اجرای تعزیه توسط گروه هنری حنانه و سخنرانی با موضوع "لزوم ارتقاء بينش فرهنگي بانوان در جامعه امروز و نقش آنان در تربيت ديني نسل فردا" برگزار خواهد شد.

معدنی پور با بیان اینکه فرهنگ عاشورا شامل مجموعه مفاهيم و شيوه هاي عمل و اخلاقيات است و در كنترل روابط و رفتارهاي افراد جامعه موثر است، گفت: بانوان تهرانی ضمن بهره‏ مندی از مراسم عزاداری و سوگواری با آرمان‏های والای قیام امام حسین(ع) آشنا شده وبا امامشان عهد و میثاق دوباره ببندند و بر مظلومیت و مصیبت‏های حضرت زینب(س) سوگواری کنند و صبر و استقامت ایشان را الگوی زندگی خویش قرار دهند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار