مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان تهران گفت: بیش از هفت میلیارد ریال نذورات و احسان مردمی استان تهران در عید قربان امسال جمع آوری و در طرح قربانی این نهاد بین افراد نیازمند توزیع شد.
کد خبر: ۱۱۴۱۶۸
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۸ 18 October 2015
محسن ولئیی روز یکشنبه افزود: با اجرای طرح احسان قربانی و جمع آوری نذورات مردمی در عید سعید قربان از سطح پایگاه های مستقر در استان تهران، براساس آخرین آمار اعلام شده بیش از 7 میلیارد ریال جمع آوری شده است. 

وی افزود: این کمیته امسال نیز در راستای اجرای طرح احسان قربانی با استقبال قابل توجهی از افراد خیر و اقشار مختلف مردم در احیای این سنت حسنه احسان و خیرخواهی روبرو شد. 

مدیر کل کمیته امداد استان تهران، تصریح کرد: در عید قربان سال گذشته از محل کمک های خیرین حدود چهار میلیارد و 339 میلیون ریال جمع آوری و بین نیازمندان استان توزیع شد.

ولیئی در ادامه به بازدید از مناطق آسیب خیز اجتماعی شهرستان تهران اشاره کرد و گفت: به منظور بررسی وضعیت خانواده های تحت پوشش این کمیته در مناطق آسیب خیز از محله شوش در جنوب تهران به اتفاق جمعی از کارشناسان این کمیته بازدید شبانه ای صورت گرفت.

وی افزود: با توجه به بدسرپرستی و بی سرپرستی برخی از خانواده های تحت پوشش این نهاد و لزوم آگاهی از وضعیت این افراد و رسیدگی های لازم و به موقع بازدیدهای میدانی را در برنامه ریزی های این نهاد مدنظر قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: این بازدید نیز در مسیر ارائه خدمات هر چه بهتر به جامعه هدف در برنامه ریزی این نهاد قرار گرفته است تا در صورت مشاهده برخی از اعضای خانواده های تحت پوشش این نهاد اقدامات لازم انجام شود.

ولیئی با اشاره به اینکه در قبال معتادان بی خانمان به عنوان افرادی که دارای حقوق انسانی هستند مسئولیت داریم، گفت: اگر بپذیریم اعتیاد یک بیماری اجتماعی است باید به دنبال راه حل اجتماعی آن نیز باید باشیم.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران تصریح کرد: در مواجه با این معضل اجتماعی با خانواده های بی سرپناهی که از سوی شهرداری و یا دیگر نهادهای اجتماعی به این نهاد معرفی می شوند با انجام یکسری اقدامات اولیه لازم، این افراد برای اسکان به مسافرخانه های طرف قرارداد این کمیته فرستاده می شوند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار