رئیس اداره محیط‌زیست شهرستان‌های ملارد و شهریار گفت: عدم تأمین حق‌آب زیست‌محیطی ملارد وشهریار تبعات جبران‌ناپذیری همچون معضل رودخانه زاینده‌رود در اصفهان را به همراه خواهد داشت.
کد خبر: ۸۳۲۶۵
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۰ 26 August 2015
عزیز عبدزاده، رئیس اداره محیط‌زیست شهرستان‌های ملارد و شهریار در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به نقش تعیین‌کننده آب در بقا و حیات زیست‌محیطی اظهار داشت: حفظ گونه‌های جانوری گیاهی در زیست‌گاه‌های موجود در بستر طبیعت با تأمین حق آب محیط‌زیست میسر می‌شود.

وی افزود: با توجه به بحران آبی پیش رو که بسیاری از نقاط کشور با آن درگیر هستند، به‌طور طبیعی محدودیت‌هایی در توزیع آب وجود دارد اما برای حفظ حیات و بقا محیط‌زیست در شهرستان‌های شهریار و ملارد، در حد توان و امکانات موجود از هیچ اقدام سازنده‌ای دریغ نخواهیم کرد.

عبدزاده گفت:  اداره آبفا متولی تأمین حق آب شهرستان‌های هم‌جوار کرج از محل سد امیرکبیر است اما تأمین حق آب زیست‌محیطی در دایره شرح وظایف اداره محیط‌زیست قرار دارد.

وی افزود: مکاتبات لازم با اداره محیط‌زیست کل استان تهران انجام‌شده و رایزنی‌های سازمان محیط‌زیست نیز با وزارت نیرو در زمان مقتضی انجام خواهد شد.

رئیس اداره محیط‌زیست شهرستان‌های ملارد و شهریار عنوان کرد: عدم تأمین حق آب زیست‌محیطی، تبعات جبران‌ناپذیری همچون معضل رودخانه زاینده‌رود در اصفهان را به همراه خواهد داشت که احیای مجدد آن بسیار هزینه‌بر و دشوار است.

عبدزاده یادآور شد: عرصه زیست‌محیطی، دامنه فراخ و گسترده است که نمی‌توان با تکیه‌بر سازمان و نهادی خاص آن را حفظ کرد و همگرایی و همدلی دستگاه‌ها و ترجمان‌ها را می‌طلبد و اصل ۵۰ قانون اساسی نیز بر این ضرورت تأکید ویژه‌ای دارد.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار