مدیر کل اتباع و مهاجران خارجی استان تهران از ثبت‌نام ۱۰۰ هزار نفر از فرزندان اتباع غیرمجاز در مدارس استان تهران خبر داد.
کد خبر: ۷۳۲۲۱
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۲ 07 August 2015
محسن همدانی درباره طرح ثبت‌نام فرزندان اتباع غیرمجاز در مدارس اظهار داشت: در استان تهران اتباع افغانستانی به دو دسته مجاز و غیرمجاز تقسیم می‌شوند که اتباع مجاز می‌توانند از تمامی امکانات و رفاهیات استفاده کنند ولی برای اتباع غیرمجاز که بدون اجازه وارد کشور و استان شده‌اند، محدودیت‌هایی وجود دارد.

همدانی گفت: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری و دغدغه ایشان مبنی بر اینکه فرزندان اتباع غیرمجاز به عنوان بیسواد باقی نمانند، از سال گذشته تحصیل این تعداد را در دستور کار قرار دادیم و وزارت کشور با همکاری وزارت آموزش و پرورش و وزارت بهداشت در این باره وارد عمل شدند.

مدیر کل اتباع و مهاجران خارجی استان تهران گفت: بر این اساس شیوه‌نامه‌ای تدوین شد که فرزندان اتباع غیرمجاز افغانی بتوانند برای کسب علم و سوادآموزی در مدارس ثبت‌نام کنند و به عنوان دانش‌آموز پذیرفته شوند.

وی درباره مراحل ثبت‌نام فرزندان اتباع غیرمجاز اظهار داشت: این افراد می‌توانند به 7 دفتر مشخص شده مراجعه و با ارائه عکس فرزند خود نوبت دریافت کنند و از فردا با مراجعه به دفاتر کفالت نسبت به معرفی آنها به آموزش و پرورش منطقه مربوطه اقدام می‌شود.

مدیر کل اتباع و مهاجران خارجی استان تهران افزود: البته موضوع سلامت و بهداشت این دانش‌آموزان نیز مد نظر است و آنها قبل از ورود به سال تحصیلی جدید واکسیناسیون می‌شوند.

همدانی یادآور شد: رنج سنی این دانش‌آموزان از 7 تا 18 سال است و این موضوع سخاوتمندی جمهوری اسلامی ایران در بحث آموزش را نشان می‌دهد.

وی افزود: در استان تهران 500 هزار تبعه افغانستانی غیرمجاز داریم که تعداد آنها با اتباع مجاز در استان برابری می‌کند و بر اساس آمار اولیه حدود یکصد هزار نفر از فرزندان این اتباع غیرمجاز در این طرح شرکت می‌کنند که لازم‌التعلیم هستند.

وی گفت: بعضی از اتباع خارجی غیرمجاز این طرح را به عنوان طرح شناسایی برای اخراج آنها از کشور می‌دانند که اصلا این موضوع درست نیست و این طرح در راستای سوادآموزی فرزندان این اتباع است.

وی درباره هزینه‌های ثبت‌نام فرزندان اتباع اظهار داشت: در ابتدا 4 هزار تومان برای حق کارپردازی دفاتر کفالت پرداخت می‌شود و سپس 15 هزار تومان برای واکسیناسیون و بحث‌های درمانی از خانواده این فرزندان کسب می‌شود.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش نیز حداقل هزینه را برای ثبت‌نام این افراد اخذ می‌کند که در شیوه‌نامه ثبت نام به این موضوع توصیه شده است.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار