مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران گفت: بیش از 100 تن پسماند رها شده در طبیعت در مراسم پاکسازی از مناطق طبیعی، تفرجگاه ها و اماکن عمومی استان تهران در پایان هفته محیط زیست جمع آوری شد.
کد خبر: ۴۷۱۱۱
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۷ 13 June 2015
محمدهادی حیدرزاده افزود: وجود انبوهی از پسماندهای رها شده در مناطق طبیعی و گردشگری در سطح استان یکی از معضلات زیست محیطی موجود در این مناطق است.

وی با اشاره به برگزاری مراسم پاکسازی در روزهای پایانی هفته محیط زیست در مناطق مختلف استان تهران گفت: این مراسم با همکاری و مشارکت دستگاه ها و سازمان های مختلف، تشکل های مردم نهاد زیست محیطی، گروه های داوطلب مردمی و علاقمندان به طبیعت برگزار شد.

حیدرزاده افزود: در مجموع بیش از 100 تن زباله خشک و تراز مناطق طبیعی ، مکان های تفرجگاهی و اماکن عمومی استان جمع آوری و به مکان های دفع از پیش تعیین شده انتقال یافت.

وی تاکید بر پایان این شرایط ناهنجار در جامعه گفت: حفاظت از محیط زیست در بسیاری از کشورهای دنیا به عنوان یک ارزش اجتماعی در جایگاه فرهنگ مردمی نهادینه شده است.

حیدرزاده افزود: با توجه به سابقه فرهنگی، دینی و مذهبی ایرانیان، می توان حفاظت از محیط زیست را در زندگی روزمره شهروندان به عنوان یک فرهنگ پسندیده مردمی نهادینه کرد.

وی با اظهار تاسف از اینکه جمع آوری زباله از طبیعت را برخی کاری تحقیرآمیز تلقی می کنند، تصریح کرد: باید با فرهنگ سازی و افزایش آگاهی مردم، پاکسازی طبیعت از وجود پسماندها را به یک ارزش ملی تبدیل کرد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار