نخستین جشن گلاب گیری صنعتی شهرستان فیروزکوه با حضور فرماندار شهرستان فیروزکوه و رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران برگزار شد.
کد خبر: ۴۵۰۵۸
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۶ 08 June 2015
به گزارش ایرنا، نخستین جشن گلاب گیری صنعتی شهرستان فیروزکوه در محل شرکت کشت و صنعت باریجه روستای اندریه شهرستان برگزار شد.

سید محمد موسوی رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران در این مراسم در جمع خبرنگاران اظهارکرد: استفاده اصولی و با بهره گیری کامل از ظرفیت ها، از اولویت های بخش کشاورزی کشور است.

وی گفت: با عنایت به اینکه در توسعه سطح زیر کشت محصولات کشاورزی با معضل کم آبی مواجه ایم، افزایش سطح زیر کشت محصولات با نیاز آبی کم در دستور کار قرار گرفته که یکی از آنها گیاه گل محمدی است.

موسوی افزود: سطح زیر کشت گل محمدی در کشور بیش از 13 هزار هکتار است که سالانه بیش از 28 هزار تن محصول از آنها برداشت می شود.

وی خاطرنشان کرد: شهرستان های فیروزکوه و دماوند در استان تهران با دارا بودن متوسط بارندگی سالانه بیش از 300 میلی متر از شرایط مناسبی برای کشت این محصول برخوردارند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران ادامه داد: قابلیت کشت در اراضی شیب دار و نیاز آبی کمتر از یک هفتم نیاز آبی غلات، از جمله مشخصه هایی است که تولید این محصول را اقتصادی می سازد.

وی با بیان اینکه در بهره برداری از این محصول فقط به عرق گیری از آن محدود نمی شویم، تصریح کرد: اسانس گیری از گل محمدی ارزش افزوده آن را تا هزار برابر افزایش می دهد.

روستای اندریه از توابع بخش ارجمند شهرستان و در حدود 40 کیلومتری شمال غرب فیروزکوه قرار دارد.

سرپرست امور اراضی جهاد کشاورزی استان تهران و رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان تهران، از جمله مسؤولان حاضر در این مراسم بودند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار