مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران با بیان اینکه تعداد کشته شدگان کودک در اثر سوانح رانندگی در این استان50 درصد کاهش یافته گفت: بر اساس آمار تعداد کشته شدگان کودک در سوانح رانندگی از هشت به چهار کودک در سال 93 رسید.
کد خبر: ۳۶۷۵۶
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۸ 19 May 2015
فریبرز واحدی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه سازمان ملل از سال 2011 تا 2020 را به عنوان دهه اقدامات جدی برای ایمنی راه‌ها نامگذاری کرده افزود: امسال نیز هفته جهانی ایمنی راه ها بر موضوع حفظ جان کودکان متمرکز شده است.

وی با اشاره به اینکه درهر چهار دقیقه یک کودک در جهان بر اثر سانحه رانندگی جان خود را از دست می دهد افزود: هر سال به طور متوسط 136 هزار کودک ناشی از تصادف رانندگی کشته می شوند.

وی گفت: براساس آمار اعلام شده در سال 92 از مجموع 17 هزار تلفات جانی سوانح رانندگی کشور، حدود سه هزار و 564 کودک جان خود را از دست داده اند.

مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران هدف از برگزاری همایش هم پیمانی، مهربانی و ایمنی را ایجاد حساسیت بین دستگاه های اجرایی مسوول در زمینه ایجاد ایمنی راه ها برای حفظ جان کودکان و دانش آموزان عنوان کرد.

وی با بیان اینکه سوانح رانندگی دومین عامل مرگ و میر در کشور بعد از سکته های قلبی است ادامه داد: براثر تصادفات ناشی از سوانح رانندگی هر سال در سطح جهان حدود پنج میلیون نفر مصدوم شده و یک میلیون و 200 هزار نفر جان خود را از دست می دهند.

واحدی با اشاره به نامگذاری 14 تا 20 اردیبهشت ماه به عنوان هفته ایمنی راه ها افزود: در سال گذشته هفته ایمنی راه ها به عنوان ایمنی عابران پیاده نامگذاری شده بود که در واقع آمار زیادی از کشته شدگان سوانح رانندگی را نیز به خود اختصاص داده اند.

وی گفت: در طول چند سال گذشته اقدامات ایمنی مناسبی در سطح راه ها انجام شده به طوریکه آمار سوانح رانندگی کشور روند رو به کاهشی را نشان داده و از 27 هزار نفر در سال 84 به 17 هزار نفر در سال 93رسیده است.

همایش هم پیمانی ایمنی و مهربانی با حضور نماینده اقلیت های مذهبی در مجلس شورای اسلامی، رییس پلیس راهور تهران بزرگ، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران و جمعی از فعالان تشکل های مردم نهاد برگزار شد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار