مشاور وزیر جهاد کشاورزی در امور زنان گفت: جهت ایجاد تحول اجتماعی و ظرفیت‌سازی در حوزه بانوان روستایی و عشایری، طرح زنان تسهیل گر اجرا خواهد شد.
کد خبر: ۳۱۲۴۰۱
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۲ 16 October 2016
فروغ‌السادات بنی هاشم در جلسه بررسی توانمندی‌های زنان روستایی و عشایری گناباد که در دفتر فرماندار این شهرستان برگزار شد، با بیان اینکه  مبانی توسعه اقتصادی، توسعه اجتماعی است، اظهار کرد: مسائل فرهنگی و اجتماعی مناطق روستایی ایجاب می‌کند برای برنامه ریزی، اجرا و ارتباط با زنان روستایی ظرفیت‌هایی ایجاد شود.

وی ادامه داد: بنابراین در این حوزه از بانوانی به عنوان کارشناسان امور زنان استفاده می‌شود تا این کارشناسان بر مبانی طرح زنان تسهیل گر، آموزش‌های مهارتی و توسعه اجتماعی را به بانوان روستایی و عشایری ارائه دهند.

بنی‌هاشم با بیان اینکه یکی از موضوعاتی که در بسیاری از استان‌های کشور بوجود آمده، مهاجرت جوانان از مناطق روستایی و ماندگاری زنان و دختران در روستاها است، ادامه داد: به گونه‌ای که براساس آمار رسمی ارائه شده، تعداد زنان و دختران روستاهای استان‌های خراسان‌رضوی بیش از مردان است.

وی تصریح کرد: بسیاری از مشکلات شهری به دلیل کم‌توجهی به روستاها است، لذا برای رفع مشکلات شهری باید به روستاها توجه ویژه ای شود و اگر اشتغال پایدار برای روستاها صورت نگیرد، می‌توان شاهد مهاجرت معکوس به روستاها بود.

بنی هاشم اظهارکرد: وزارت جهادکشاورزی با ارائه آموزش‌های کارآفرینی و مهارتی متناسب با پتانسیل‌ها و توانمندی‌های هر منطقه به زنان، اشتغال‌های پایدار برای زنان روستایی و عشایری فراهم می‌کند تا بتوانند کار خود را گسترش دهند.

مشاور وزیر جهاد کشاورزی در امور زنان اضافه کرد: ظرفیت‌سازی، نهادسازی و اشتغال زنان روستایی و عشایر حلقه‌‎های اقتصاد مقاومتی هستند که می‌توانند به توسعه اقتصاد خانواده‌ها کمک کند.

بنی هاشم یکی از سیاست های جهادکشاورزی را سرمایه گذاری در بخش گیاهان دارویی دانست و افزود: در حوزه گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزی بخشی از امکانات و تجهیزات خود را به این بخش اختصاص داده است چراکه کشت این گیاهان از لحاظ اقتصادی مهم است و با توجه به ظرفیت روستایی، خشکسالی ها و شرایط آب و هوایی، گناباد شرایط مطلوبی برای کشت گیاهان دارویی و سرمایه گذاری در این حوزه دارد.

در ادامه فرماندار گناباد گفت: شهرستان گناباد با توجه به خشکسالی‌های پیاپی با مشکلات زیادی مواجه است و برنامه ریزی ویژه‌ای در حوزه کشاورزی برای شهرستان مورد نیاز است تا بتوان از پتانسیل موجود بهترین استفاده را انجام داد.

محمدعلی نبی پور با اشاره به کم آبی در کشور بویژه در شهرستان گناباد، خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی باید در تولید محصولات کشاورزی به سمت محصولات با مصرف آب کم و بهره وری بالا حرکت کرد.

وی افزود: گناباد منطقه‌ای ویژه برای کاشت و برداشت گیاهان دارویی می‌باشد اما متأسفانه تاکنون هیچ برندسازی در حوزه گیاهان دارویی در شهرستان انجام نشده است.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار