وزیر دفاع فیلیپین گفته است که دیگر به دنبال گشت‌های دریایی مشترک با آمریکا در دریای چین جنوبی نیست.
کد خبر: ۳۰۸۲۲۵
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۴ 07 October 2016
خبرگزاری ورلد بولتن نیوز، دولت مانیل امروز (جمعه) اعلام کرد رسما به آمریکا اعلام شده که گشت‌های دریایی مشترک در منطقه چین جنوبی را به حالت تعلیق در آورده است و این اقدام پس از دستور صادر شده از سوی رودریگو دوترته، رییس جمهوری فیلیپین انجام شده است.

دلفین لورنزانا، وزیر دفاع فیلیپین به خبرنگاران گفته است: این گشت‌های دریایی مشترک با آمریکا به حالت تعلیق در آمده است. ما این مساله را به واشنگتن گفته‌ایم. البته هنوز از تصمیم نهایی دوترته اطلاعی در دست نیست. تا زمانیکه رییس جمهوری تصمیم نهایی را اتخاذ کند، ما این گشت‌های دریایی را به حالت تعلیق در می‌آوریم.

دولتهای فیلیپین و آمریکا در دولت قبلی مانیل تصمیم گرفتند تا گشت‌های دریایی مشترک در دریای چین جنوبی داشته باشند تا با نظامی‌گری و فعالیت‌های چین که مدعی مالکیت این منطقه است، مقابله کنند اما به دلیل بروز تنش‌های اخیر میان آمریکا و مانیل دولت فیلیپین تصمیم گرفته تا برخی از همکاری‌های نظامی خود را با واشنگتن متوقف کند.

دوترته روز سه شنبه در حالیکه تهدید کرد می‌تواند تمامی همکاری‌هایش را با آمریکا متوقف کند، گفت: من دیگر هیچ احترامی برای آمریکا قائل نیستم.

انتهای پیام
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار