رئیس اداره کل نظارت بر حیات وحش استان تهران با بیان اینکه تغییری در آمار حیات وحش استان تهران ایجاد نشده است، گفت: با توجه به فشاری که بر روی گونه‌های حیات وحش استان تهران است خطر انقراض برای برخی از آنها وجود دارد.
کد خبر: ۲۹۰۵۱۹
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۷ 04 September 2016
محمد کرمی گفت: وضعیت حیات وحش استان تهران از سال گذشته تا کنون تغییر چندانی نداشته است و همانگونه‌هایی که در گذشته گونه‌هایی از حیات وحش استان تهران در معرض خطر انقراض بودند امروز نیز در همان شرایط قرار دارند و اقدامات حمایتی در دستور کار قرار دارد.

وی ادامه داد: بحث حمایت از حیات وحش و اجرایی کردن طرح‌های مدیریت مناطق همواره وجود دارد نیروهای حفاظتی و یگان حفاظتی را همیشه داریم و باید تعداد آنها را ارتقا بدهیم.

رئیس اداره کل نظارت بر حیات وحش استان تهران افزود: با توجه به وضعیتی که استان تهران دارد و با توجه به فشاری که بر روی گونه‌های حیات وحش وجود دارد خطر انقراض برای برخی از آنها وجود دارد، اما در مجموع در تعداد حیات وحش استان تهران تغییری ایجاد نشده است.

کرمی پیش از این در خصوص گونه‌های حیات وحش در معرض انقراض استان تهران گفته بود: پلنگ یکی از گونه‌های در خطر انقراض استان تهران است، گربه پالاس و یوزپلنگ منطقه کویر استان تهران از دیگر گونه‌های در خطر انقراض حیات وحش استان تهران محسوب می‌شوند و در این بین عقاب طلایی، عقاب شاهی، هما، شاهین، بحری، هوبری و بالالان از پرندگان شکاری و وحشی حیات وحش استان تهران محسوب می‌شوند که اسامی خود را در لیست پرندگان در خطر انقراض استان تهران به ثبت رسانده‌اند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار