مراسم سوگواری رحلت حضرت عبدالعظیم(ع) همزمان با سالروز رحلت این فقیه و محدث عظیم الشان با حضور پرشور مردم عزادار و ولایتمدار شهرستان ری در حرم ایشان برگزار شد.
کد خبر: ۲۶۳۴۰۸
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۸ 20 July 2016
مراسم سوگواری و عزاداری حضرت عبدالعظیم(ع) روز چهارشنبه با حضور مردم بخش های مختلف شهرستان ری و استان تهران به همراه حرکت دسته جات عزاداری وهیات های مذهبی در حرم مطهر حضرت عبدالعظیم(ع) برگزار شد.

قرائت قرآن، مداحی مداحان اهل بیت(ع) و سخنرانی وعاظ مذهبی در مصلای بزرگ ری از جمله مهمترین بخش های مراسم سوگواری حرم حضرت عبدالعظیم(ع) بود.

مردم با حضور در اطراف و صحن های اصلی حرم حضرت عبدالعظیم(ع) در این سوگ عظمی بر سر و سینه زده و نوحه سرایی کردند.

حضرت عبدالعظیم(ع) فرزند عبدالله بن علی، از نوادگان حضرت امام حسن مجتبی(ع) است و نسبش با چهار واسطه به آن حضرت می رسد.

ایشان در چهارم ربیع الثانی سال 173 هجری قمری در شهر مقدّس مدینه دیده به جهان گشود و در طول عمر با برکت خود با چهار امام معصوم یعنی امام موسی کاظم(ع)، امام رضا(ع)، امام محمّدتقی(ع) و امام علیّ النّقی(ع) مقارن بود و احادیث فراوانی از آنان روایت کرده است.

حضرت عبدالعظیم علیه السّلام میان شیعیان شهرری بسیار ارجمند بود و پاسخگویی به مسایل شرعی و حلّ مشکلات مذهبی آنان را برعهده داشت.

وی از طرف حضرت امام هادی علیه السّلام در منطقه ری، وکالت و نمایندگی داشته است؛ مردم سخن او را سخن امام علیه السّلام می دانستند و در مسایل دینی و دنیوی ، وجود او محور تجمّع شیعیان و تمرکز هواداران اهل بیت علیهم السّلام بود.

حضرت عبدالعظیم پس از 79 سال مجاهدت علمی، عرفانی و دینی در 252 هجری قمری پس از یک دوره بیماری رحلت کرد و پیکر مطهر وی در باغ سیبی که برای دفن شیعیان و نوادگان پیامبر(ص) در ری وقف شده بود به خاک سپرده شد.

منزلت حضرت عبدالعظیم(ع) به حدی است که امام هادی(ع) به یکی از اهالی ری می فرمایند: «اگر قبر عبدالعظیم(ع) را که در نزد شماست زیارت می کردی مانند کسی بودی که امام حسین(ع) را در کربلا زیارت کرده است».
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار