با غرق شدن دو جوان دانشجوی اهل رشت شمار مغروقان در آب های ساحلی شهرستان انزلی در آخرین ماه بهار به چهار تن رسید.
کد خبر: ۲۴۹۲۰۵
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۶ 21 June 2016
«صادق صیاد» گفت: عصر شنبه با وجود دریای طوفانی انزلی دو جوان دانشجو در منطقه طالب آباد شهرستان انزلی دل به دریا زدند و دیگر به ساحل بازنگشتند.

مسئول روابط عمومی هیئت نجات غریق گیلان اضافه کرد: این دو جوان دانشجو که برای شنا به انزلی آمده بودند با وجود طوفانی بودن دریا و تعطیلی شناگاه به دریا زدند.

صیاد با اشاره به این‌که اجساد این دو جوان و نوجوان 16ساله زنجانی که روز جمعه غرق شده بود هنوز پیدا نشده افزود: پارسال دوناجی غریق به‌صورت دائم در این محل حضور داشتند اما به‌علت عدم پرداخت حقوق سال گذشته منجیان آنان حاضر به فعالیت نشدند.

وی با اشاره به فرارسیدن ایام تعطیلات عید فطر  هم‌چنین آغاز سفرهای تابستانی تامین امنیت مسافران و گردشگران در دریا را مستلزم پرداخت حقوق ناجیان غریق عنوان کرد.

صیاد با اشاره به تحریف برخی مسئولان درخصوص عدم بیان واقعیت از افراد غرق شده تصریح کرد: متاسفانه برخی افراد با طرح موضوعاتی در خصوص عدم استفاده از طرح سالم سازی و یا آشنا نبودن فرد غرق شده درهنگام استفاده از دریا، از زیر بار مسئولیت شانه خالی میکنند.

به گفته وی، 188 نفر از ناجیانی که پارسال در نقاط خطرافرین فعالیت کرده بودند تاکنون فقط یک سوم حقوقشان را دریافت کرده اند و به همین دلیل امسال هنوز هیچ کس حاضر به کار نشده است.

مسئول روابط عمومی هیئت نجات غریق گیلان یادآور شد: پارسال منجیان مستقر در نقاط خطرآفرین جان 380 نفر را نجات دادند.

شهرستان انزلی واقع در کرانه جنوبی دریای خزر و غرب گیلان از مراکز مهم گردشگری شمال کشور است و تابستان هرسال صدها هزار نفر برای شنا به این منطقه سفر می کنند.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار