بازیگر و کارگردان تئاتر با اشاره به اینکه میزان اثرگذاری هنر تئاتر از سایر هنرهای باواسطه از جمله سیما، رادیو و تلویزیون بسیار زیاد تراست، گفت: امیدواریم این مرکز منجر به رشد و جهش در عرصه فرهنگی شود.
کد خبر: ۲۴۶۴۴۴
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۸ 15 June 2016
ایوب آقا خانی با اشاره به اینکه راه اندازی مرکز ئتاتر خاوران در منطقه جنوب پایتخت اتفاق خوب و مبارکی  است، گفت: این مجموعه فضای قابل اعتنایی را برای دوستداران و علاقه مندان تئاتر فراهم می کند.

وی با بیان این مطلب در گام بعدی توجه و مدیریت فرهنگی این مرکز هنری بسیار حایز اهمیت است، بیان داشت:باید مدیران و مسئولان مرکز تئاتر خاوران با برنامه ریزیهای دقیق،دگردیسی فرهنگی، رشد و جهش قابل قبولی را در منطقه جنوب شهر فرهم کنند.

این کارگردان و بازیگر تئاتر با تاکید بر اینکه باید این مرکز فرهنگی به شکل رو به جلو مدیریت شود، افزود: چنین مدیریتی منجر تغییر و تحول مثبت در منطقه جنوب شهر شده و بسیاری از هنرمندان و پیشکسوتان هنر تئاتر و سینما را به خود جذب می کند.

به گفته ایوب آقاخانی پس از فراهم شدن امکانات سخت افزایی مرکز تئاتر حرفه ای خاوران،گامهای بلندتر دیگری باید در راستای کاربری آن برداشته شود، چرا که سالنها و تجهیزات فنی نیازمند کاربری مناسب و درست با مدیریت شایسته است.

وی با تاکید براینکه مرکز تئاتر حرفه ای خاوران باید مجموعه ای مجهز با کاربری عالی در خدمت ایجاد تغییر و رشد باشد، افزود: هنر تئاتر هنر نفس به نفس با جامعه مخاطبان است، به همین دلیل تاثیرگذاری آن به مراتب بسیار بالاتر از سینما، نقاشی و سایر هنرهاست.

این نمایشنامه نویس با بیان اینکه تئاتر بیان مشکلات مردم ومسائل اجتماعی، سیاسی وفرهنگی یک جامعه به زبان هنر نمایش است، گفت: تئاتر امکان نفوذ در لایه های مختلف جامعه را دارد.

وی با اشاره به اینکه تئاتر یکی  از ابزارهای خاص تاثیر گذار در سطح جامعه محسوب می شود، افزود: در قامت و قاموس کلی تئاتر توان تبدیل شدن به ابزار جدی و کارآمد فرهنگی را داراست.

آقاخانی تصریح کرد: هنر تئاتر از سایر هنرهای باواسطه از جمله سیما، رادیو و تلویزیون در راستا و میزان تاثیرگذاری میان هنرمندان و مخاطبان بسیار حایز اهمیت است.

عملیات احداث  مرکز تئاتر حرفه ای خاوران مطابق با استانداردهای جهانی در زمینی به مساحت 27 هزار و 960مترمربع و با زیربنای 18 هزار و 182 مترمربع به پایان رسیده و به زودی به بهره برداری می رسد.

این مجموعه فرهنگی و هنری بزرگ‌ترین مرکز تئاتر حرفه‌ای ایران است که  به همت شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران در جنوب شرقی تهران و در نزدیکی فرهنگسرای خاوران ساخته شده است.

مرکز تئاتر حرفه ای خاوران قابلیت برگزاری جشنواره های بین المللی و اجرای چندین نمایش به طور همزمان را دارد و همچنین دارای سالن نمایش سینما و آمفی تئاتراست و اجرای کنسرت های بزرگ موسیقی، کارگاه ساخت دکور و خیاطی، سالنهای تمرین، اتاق گریم، برگزاری تئاتر موزیکال، تئاتر سنتی، اجرای ارکستر سمفونیک، کتابخانه تخصصی، سایت اینترنت، گالری ها، ایجاد فضاهای کارگاهی و آموزشی و مکانهایی تفریحی چون رستوران، فروشگاه، سالن بازی کودکان و غرفه های فروش محصولات فرهنگی از دیگر شاخصه های این مرکز به شمار می آید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار